|
کدخبر: 140604

مزاحمان اورژانس دیگر در امان نیستند

کولیوند گفت: تمام افرادی که در داخل کشور زندگی می‌کنند مشمول طرح شهید سلیمانی و غربالگری کرونا خواهند شد.

پیر حسین کولیوند مدیر قرارگاه پشتیبانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در نشست خبری در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: قرارگاه پشتیبانی در قالب بیمار یابی، جداسازی و ارتقای دانش مردم در راستای کاهش تلفات اجرا می‌شود و این طرح با همت وزارت بهداشت، بسیج، هلال احمر بر اساس اهداف کارها را به پیش می‌برد.

او افزود: بیماران مبتلا به کرونایی که امکان قرنطینه و جداسازی آنها در منزل وجود ندارد به مراکز اقامتی منتقل و ۱۴ روز در این مراکز مستقر می‎‌شوند. تمام دستگاه‌ها همه ظرفیت‌های خود را برای اجرای این طرح به کار گرفته‌اند و غالب هتل‌ها و مهمان سراها در اختیار ما برای استقرار مبتلایان قرار داده شده‌اند.

کولیوند بیان کرد: در مرحله اول از هتل‌ها و مهمان سراها استفاده می‌شود و الویت ما استفاده از ظرفیت هتل‌ها و خوابگاه‌هاست و در صورت نیاز ما از ظرفیت سالن‌های ورزشی، شبستان‌ها و زائرسراها هم استفاده می‌کنیم. امروزه سازمان اوقاف نیز زائرسرهای خود را در اختیار ما قرار داده است و نیروهای مسلح تمام قد در این طرح به ما کمک می‌کند.

کولیوند ادامه داد: در مراکز مراقبتی سلامت علاوه بر اسکان، خدمات سلامت داده و کنترل بیماری توسط پزشک انجام می‌شود و اگر در هنگام اسکان بیماران دچار مسئله خاصی شوند توسط اورژانس به بیمارستان منتقل خواهند شد‌.

کولیوند بیان کرد: تمام مراکز بهداشتی درمانی و حتی درمانگاه‌های مساجد نیز خدمات بهداشتی و درمانی به مردم و بیماران ارائه می‌دهند. هزینه‌های این طرح در شهر‌ها متفاوت است و شرایط جمعیتی در هر استان با مناطق دیگر فرق می‌کند اما به طور کلی مردم هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند.

ابتلای ۴۰۰۰ مدافع سلامت به کرونا در اورژانس

کولیوند افزود: درحال‌حاضر طرح شهید سلیمانی در کل کشور شروع شده است. بخشی از استخدام جدید وزارت بهداشت مربوط به جذب فوریت‌های بیمارستانی بوده و ظرفیت خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده است. یکی از معضلات ما بحث کمبود نیرو است و درحال‌حاضر همکاران ما بیش از ده ماه مرخصی نرفته‌اند و هشت نفر از پرسنل شهید و بیش از ۴۰۰۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

او افزود: در طرح شهید سلیمانی کار درمانی افراد در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انجام می‌شود و یکی از اهداف اصلی ما در مراکز مراقبتی سلامت حفظ شان و کرامت انسانی هم وطنان است.

کولیوند مبنی بر مزاحمت تلفنی برای اورژانس گفت: درحال‌حاضر با وجود افزایش تماس‌ها به دلیل بیماری کرونا هنوز مزاحمت‌های تلفنی وجود دارد و با داشتن لوکیشن در هنگام تماس با اورژانس این مزاحمت‌ها راحت تر رصد و شناسایی و به مراکز قضایی معرفی می‌شوند.

او افزود: امروزه سخت‌ترین و ظالمانه تحریم‌ها بر ایران اعمال شده است اما متخصصان داخلی در زمینه تولید تجهیزات دید در شب اقدامات خوبی را شروع کرده‌اند.

او افزود: در مراکز مراقبتی سلامت معاینات پزشکی و کارهای درمانی بر اساس دستورالعمل‌ها انجام می‌شود و حتی منوی غذای افراد بر اساس برنامه غذایی متخصصان تغذیه است.

او بیان کرد: ویروس کرونا ایرانی و اتباع خارجی نمی‌شناسد و تمام افرادی که در داخل کشور زندگی می‌کنند مشمول طرح شهید سلیمانی خواهند شد.

او گفت: درحال‌حاضر نیازی به استفاده از ظرفیت مساجد نیست اما از درمانگاه‌های مساجد در صورت نیاز استفاده می‌کنیم.

او افزود: در مراکز مراقبتی سلامت نیازی به حضور همراه نیست و تمام کارهای مبتلایان توسط نیروهای ما انجام می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها