|
کدخبر: 136113

کدام مشاغل در تعطیلات فعالیت می‌کنند

براساس مصوبات جدید ستاد ملی کرونا از روز شنبه فقط مشاغل سطح یک مجاز به فعالیت هستند و همین مشاغل نیز برای فعالیت باید نکاتی را در نظر داشته باشند.

با اوج گیری شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا، از ٢٠ آبان ماه فعالیت تمام مشاغل غیرضروری در ۲۵ مرکز استان از جمله تهران تا ساعت ١٨ مجاز و مشاغل گروه ٣ و ٤ نیز به طور کلی تعطیل شدند. اما با توجه به ادامه اوج گیری آمار مبتلایان و فوتی‌ها از روز شنبه، اول آذر همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک تعطیل هستند و قوانین منع رفت و آمد نیز اجرا خواهد شد.

بر این اساس اصناف زیر طی دو هفته آینده مجاز به فعالیت هستند:

فروشگاه‌های زنجیره ای، سوپر مارکت ها، میوه فروشی‌ها و سبزی فروشی ها، میادین میوه و تره بار.

مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته.

مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی(تولید فراورده‌های نانوایی)

داروخانه ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی

مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون بر

خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک، شرکت‌های خدمات اینترنتی اعم از تامین‌کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدمات مبتنی بر اینترنت.

تعمیرگاه‌های انواع خودرو و لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی،

فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی

 فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات

کارگاه‌های صنعتی(مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)

چاپخانه

خشکشویی

سازندگان و فروشندگان عینک

البته درمورد صنف عینک، روز گذشته در پی درخواست اتحادیه مربوطه و پیگیری اتاق اصناف تهران، با ابلاغ دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، رسته صنفی سازندگان و فروشندگان عینک‌های طبی در تهران جزو گروه شغلی یک قرار گرفت و از اول آذر ماه مجاز به فعالیت است.

گفتنی است که بر اساس اعلام دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، بازار تهران در دسته مشاغل سرپوشیده و تعطیل است.

نکاتی که صنوف مجاز به فعالیت باید رعایت کنند

طبق اعلام استانداری تهران اصناف گروه ۱ نیز مشمول مقررات منع رفت و آمد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح هستند و باید تا ساعت ۸ فعالیت داشته باشند تا جریمه نشوند، مگر فعالیت داروخانه‌ها و فعالیت‌های امدادی که مشمول فعالیت ۲۴ ساعته هستند. البته در منع تردد درنظر گرفته شده، استان تهران و البرز یکپارچه دیده شده است. همچنین در راستای رعایت عدالت گروه یک، حق ارائه خدمات مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ را ندارند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها