|
کدخبر: 128776

این خوراکی ها مٌسکن طبیعی هستند!

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی به معرفی برخی از خوراکی هایی که در کاهش میزان فشار روحی و روانی موثر هستند پرداخت و اظهار کرد: برخی از مواد غذایی در کاهش حجم فشارهای روحی نقش مسکن و تسهیل گر طبیعی را دارند و افراد باید در رژیم غذایی خود جایی برای مصرف این دسته از خوراکی ها داشته باشند.

سبک زندگی این خوراکی ها مٌسکن طبیعی هستند!

انوشه افزود: در نظر گرفتن یک رژیم غذایی ترکیبی، با وجود انواع سبزیجات و پروتئین ها در داشتن روحیه ای خوب و شاداب موثر است.

انوشه تصریح کرد: موز میوه ای ضد افسردگی است و مصرف آن برای کاهش میزان استرسی که افراد در نتیجه مشکلات روحی و روانی به آن دچار هستند، توصیه می شود.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: شیر به عنوان یکی از انواع لبنیات که به کاهش استرس و کمتر شدن فشار روحی کمک می کند معرفی شده است و باید در رژیم غذایی روزانه افراد گنجانده شود.

انوشه همچنین یادآور شد: مصرف انواع ماهی و غذاهایی از این دست که حاوی امگا سه هستند به کاهش فشارهای روحی و روانی کمک می کند.

او اضافه کرد: گردو در دو نوع تازه و خشک آن که در میان دسته بندی آجیل ها قرار می گیرد و باید در سبد غذایی روزانه افراد وجود داشته باشد و افزودن آن به لیست خوراکی های مفید در افزایش تمرکز و کاهش میزان فشارهای روانی تاثیر گذار خواهد بود.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: شکلات تلخ با خواص متعددی در کاهش حجم فشارهای روحی و روانی بسیار موثر است.

او همچنین یادآور شد: میوه ها و سبزی ها با خواص آنتی اکسیدانی که در خود دارند، می توانند به کاهش میزان فشارهای روحی و روانی و ایجاد استرس در بدن کمک کنند.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: مصرف مواد غذایی که حاوی ویتامین B هستند و در خوراکی های مثل نان و انواع غلات به وفور یافت می شوند، برای کاهش حجم فشارهای روحی و روانی توصیه می شود.

انوشه اضافه کرد: استفاده از مواد غذایی سبوس دار حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین D، استفاده از جگر، ماهی و تخم مرغ به تامین ویتامین D مورد نیاز بدن کمک می کنند و در نهایت منجر به کاهش میزان فشارهای روحی و روانی خواهند شد.

او تاکید کرد: مصرف انواع مواد غذایی در ترکیب متعادل و مناسب به کاهش فشارهای روحی و روانی کمک می کند.

 

منبع: همگردی

ارسال نظر