|
کدخبر: 128246

مراقب مصرف مواد غذایی حاوی شربت فروکتوز باشید

درمان و آموزش پزشکی، شربت فروکتوز شامل ۵۰ درصد گلوکز و ۵۰ درصد فروکتوز و ترکیب آن شامل ۷۶ درصد کربوهیدرات و ۲۴ درصد آب بوده که بدون پروتئین، چربی و مواد مغذی ضروری است.

هر ۱۰۰ گرم، آن ۲۸۱ کیلو کالری انرژی و یک قاشق غذاخوری از آن، ۵۳ کیلو کالری انرژی دارد.

بر اساس این گزارش، نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی دارای میزان بالای فروکتوز هستند که مصرف این نوشیدنی ها و هر نوع ماده غذایی دارای این شربت در صورت مصرف زیاد به دلیل اینکه از ظرفیت کبد بیشتراست به چربی تبدیل می شود.

در بلند مدت این تجمع چربی می تواند منجر به مشکلات جدی بهداشتی مانند کبد چرب و دیابت نوع ۲ شود.

مصرف بیش از حد یا مصرف شربت فروکتوز همچنین می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود و درنتیجه دیابت نوع ۲ ایجاد شود. بسیاری از تحقیقات نشان داده است که شربت فروکتوز و قند باعث التهاب می شود، که با افزایش خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و سرطان همراه است.

فروکتوز همچنین می تواند تجمع چربی احشایی را ایجاد کند.

چربی احشاء اندام شما را احاطه کرده و بدترین نوع چاقی است که با دیابت و بیماری قلبی ارتباط مستقیم دارد. مصرف فروکتوز بیش از حد همچنین ممکن است تولید مواد مضر به نام محصولات پیشرفته گلیکوزیله (AGEs) را افزایش دهد که این امر به سلول های بدن آسیب می رساند و در نهایت، خطر ابتلا به بیماری های التهابی مثل نقرس نیز وجود دارد که به علت افزایش التهاب و تولید اسید اوریک است. بنابراین توصیه می شود مصرف موادغذایی دارای شربت فروکتوز در مبتلایان به نقرس و افرادی که سابقه ابتلا به این بیماری را دارند باید محدود شود.

 

منبع: همگردی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها