|
کدخبر: 128029

با شایع ‌ترین درد ناشی از ابتلا به کرونا آشنا شوید!

فلوشیپ و فوق‌تخصص کنترل و درمان درد گفت: شایع‌ترین درد ناشی از ابتلا به کرونا سردرد است همچنین دردهای استخوانی و عضلانی اطراف ستون فقرات و عضلات می‌تواند برای بیمار کلافه‌کننده باشد.

دکتر حسن محمدی همزمان با روز جهانی مبارزه با درد اظهار داشت: یکی از شایع‌ترین علل مراجعه به کلینیک‌های درمانی، درد است که میان انواع درد، سردرد و کمردرد شایع‌ترین است.

وی افزود: در صورتی که درد بیش از حد اندازه طول بکشد و یا مدت زمان ماندگاری آن بیش از سه تا ۶ ماه باشد، درد مزمن است.

 این فوق‌تخصص کنترل و درمان درد ادامه داد: کمردرد یکی از شایع‌ترین دردها محسوب می‌شود و درمان آن با روش‌های متعدد انجام می‌گیرد که در گام نخست تغییر سبک زندگی باید مدنظر قرار گیرد فرد وزن خود را کاهش دهد و نشستن و برخاستن و یا نحوه بلند کردن اجسام توسط آن به‌صورت صحیح انجام گیرد.

 محمدی بیان داشت: پس از تغییر سبک زندگی، انجام فیزیوتراپی و استفاده از داروهای ساده مانند مسکّن مدنظر است و باید توجه داشت اگر استفاده از داروهای مسکن بی‌جا و خودسرانه باشد مشکلات کلیوی، گوارشی و حتی خونریزی در فرد ایجاد می‌شود.

 این فلوشیپ درد اضافه کرد: در صورتی که از طریق این روش‌ها درد بهبود نیابد و درمان نشود از راهکارهایی مانند اُزُن‌درمانی، تزریق ژل و لیزر و در نهایت جراحی استفاده خواهد شد.

 محمدی درباره دردهای ناشی از بیماری کرونا گفت: شایع‌ترین دردها به‌دلیل ابتلا به کرونا سردرد است همچنین دردهای استخوانی و عضلانی اطراف ستون فقرات و عضلات می‌تواند برای بیمار کلافه‌کننده باشد که بهترین درمان درد ناشی از کرونا دارودرمانی و استفاده از مسکن‌های ساده مانند استامینوفن و ناپروکسن با تجویز پزشک است و به هیچ عنوان استفاده از آسپیرین برای این بیماران که به‌ویژه دارای تب‌های ویروسی هستند توصیه نمی‌شود.

 وی با ابراز اینکه حدود ۱۰ سال است که کلینیک‌های درد در کشور ایجاد شده‌اند، گفت: تمرکز این کلینیک‌ها در تهران است و توسعه کلینیک‌های درد در استان‌های مختلف حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد همچنین در زمان حاضر ۸۰ پزشک فوق‌تخصص درد مشغول خدمت‌رسانی به بیماران جهت بهبود وضعیت درد آنها هستند.

 

منبع: خبر فوری

ارسال نظر