|
کدخبر: 310857

خبر مهم درباره واگذاری مسکن ملی

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۳۳۰ هزار قطعه زمین به صورت انفرادی و گروهی در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

راه و مسکن خبر مهم درباره واگذاری مسکن ملی

در مهر ماه ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی به منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نسبت به واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اقدام کرد. بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی تا پایان مهرماه ۱۴۰۲، ۱۳ هزار و ۹۸۹ قطعه زمین به ۱۸ هزار و ۳۸۶ متقاضی دارای سه فرزند و بیشتر تحویل شده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین قطعه زمین تحویل‌شده مرتبط با استان تهران با واگذاری ۲۵۰۰ قطعه زمین است. پس از تهران، استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان و آذربایجان شرقی با واگذاری ۱۳۰۱، ۱۲۹۳ و ۱۰۰۰ واحد مسکونی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

در این راستا مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اثر واگذاری زمین در ساماندهی بازار مسکن، گفت: حرکت به سمت رفع انحصار زمین و بازگشایی خط حریم شهری در دولت کلید خورده و به زودی با عرضه زمین، زمینه تسریع در حل مسئله مسکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم می‌کنیم.

علاوه بر واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت، تا سوم مهرماه ۱۴۰۲، ۱۲۵ هزار قطعه زمین به صورت انفرادی و ۲۰۵ هزار قطعه زمین به صورت گروهی به متقاضیان واگذار شده است. با توجه به واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت دو استان هرمزگان و خراسان رضوی با واگذار ۴۲ هزار و ۴۱ هزار قطعه زمین در صدر فهرست واگذاری قرار دارد.

همچنین استان‌های قزوین و لرستان با واگذاری ۴۴۹ قطعه زمین و ۳۵۹ قطعه زمین در انتهای فهرست واگذاری زمین قرار دارند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها