|
کدخبر: 284018

مسکن ‌های دولتی معاف از مالیات می‌شوند؟

مقام مسئول سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طرح‌های حمایتی مسکن دولت باید از پرداخت بیمه و مالیات بر ارزش افزوده مستثنی شوند.

تقی رضایی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه دولت تلاش دارد تا با جدیت به طرح‌های حمایتی خود در حوزه مسکن جامه عمل بپوشاند، اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف در این حوزه، باید شاهد اعمال برخی تخفیفات و همراهی‌ها نیز باشیم.

وی با یادآوری اینکه این همراهی می‌تواند متقاضیان را در دستیابی به مسکن و تحقق آرزوی خانه‌دار شدن یاری دهد، افزود: طرح‌های حمایتی مسکن دولت باید از قاعده پرداخت ۷.۸ درصد بیمه، ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و یک درصد حق‌ الثبت مستثنی شود.

وی با اشاره به زمین‌هایی که بنیاد مستضعفان در اختیار داشته و همراهی در خصوص واگذاری این زمین‌ها می‌تواند دولت را در تحقق اهداف طرح‌های حمایتی مسکن یاری دهد، گفت: در همین راستا هفته آینده پیش‌پرداخت ۷۷ میلیارد تومانی برای زمینی که در اختیار بنیاد مستضعفان بوده و در نقطه مناسبی به لحاظ سکونتی قرار دارد را مصوب خواهیم کرد.

رضایی با اشاره به اینکه قیمت کل زمین مذکور ۲۷۰ میلیارد تومان است، افزود: انتظار داریم حدود ۲۵ درصد تخفیف در این خصوص داده شود و مابقی پول زمین نیز خردادماه سال آینده پرداخت خواهد شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها