|
کدخبر: 261124

رشد عجیب اجاره بهای مسکن در این منطقه از تهران

به گفته مشاوران و کارشناسان بازار رهن و اجاره مسکن در منطقه ۵ تهران، برایند نرخ های پیشنهای موجران نشان می دهد که در منطقه ۵ بیش از ۵۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

راه و مسکن رشد عجیب اجاره بهای مسکن در این منطقه از تهران

 منطقه ۵ تهران، عنوان بزرگترین منطقه شهری پایتخت را با خود یدک می کشد. این منطقه در فروردین ماه بیش از ۵۳۰ فقره معادل ۱۵.۵ درصد از معاملات شهر را به خود اختصاص داد.

به گفته فعالان بازار رهن و اجاره مسکن، نرخ‌های پیشنهادی و فایل های موجود در این بازار نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیر مواجه است. در همین رابطه سیامک فلاح، از مدیران املاک در منطقه ۵ پایتخت، می گوید: آشوب در بازار اجاره امسال بیشتر از سال گذشته است به طوریکه تامین برخی از مبالغ پیشنهادی غیر قابل امکان است.

به گفته او، در سال های گذشته مستاجران از برخی هزینه های جانبی خود برای جبران افزایش اجاره بها می زدند اما امسال واقعا نرخ های پیشنهادی به حدی است که مشتریان به معنای واقعی توان تامین آنها را ندارند.این فعال بازار رهن و اجاره معتقد است: بازار به معنای واقعی ملتهب است و احساس ناامنی در بازار اجاره به شدت در چهره مستاجران مشهود است.

همچنین امید میرزاخواه یکی دیگر از کارشناسان و مشاوران رهن و اجاره در این منطقه می گوید: برایند نرخ های پیشنهای موجران نشان می دهد که در منطقه ۵ بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی در خصوص میزان مراجعات برای ثبت معامله جدید گفت: موجر به شدت در بازار کم است اما مراجعه مستاجر در بازار به شدت زیاد است که به دلیل کمبود فایل، به ندرت شاهد توافق طرفین و ثبت معامله جدید هستیم.

این فعال بازار اجاره همچنین از تاثیر اتفاقات سیاسی در بازار مسکن می گوید: هر خبری که از مذاکرات و برجام در جامعه می پیچد، به شدت اثر آن را در بازار مسکن مشاهده می کنیم و این یک موضوع قابل توجه برای ما به عنوان فعالان بازار مسکن است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر