|
کدخبر: 235940

آخرین وضعیت قیمت مسکن در این منطقه تهران + جدول

بازار معاملات مسکن در جوان‌‌‌ ترین منطقه شهر تهران، هم‌‌‌ اکنون به کانون تقاضای مصرفی گروهی از متقاضیان خرید واحدهای مسکونی تبدیل شده است که با نقدینگی کمتر در غربی‌‌‌ترین نقطه شهر تهران در حال رصد وضعیت بازار هستند.

بررسی‌‌‌های میدانی نشان می‌‌‌دهد بخش زیادی از متقاضیان خرید مسکن با سطح قیمت متوسط هم‌‌‌اکنون منطقه ۲۲ را برای خرید آپارتمان انتخاب می‌‌‌کنند. مقصد خرید جنس این نوع تقاضا که هم‌‌‌اکنون در منطقه ۲۲ پایتخت متقاضی خرید مسکن است در سال‌‌‌های قبل از جهش قیمت آپارتمان، عمدتا منطقه ۵ تهران بود.

در واقع گروهی از متقاضیان مصرفی که در صورت ورود به بازار مسکن در سال‌‌‌های قبل از جهش قیمت مسکن ، منطقه ۵ شهر تهران را برای خرید واحدهای مسکونی انتخاب می‌‌‌کردند، هم‌‌‌اکنون و به دنبال افزایش فاصله بین قدرت خرید متقاضیان و قیمت فروش واحدهای مسکونی، متقاضی خرید آپارتمان در منطقه ۲۲ هستند.

این منطقه یک منطقه خاص و ویژه محسوب می‌‌‌شود. چرا که علاوه بر اینکه جوان‌‌‌ترین منطقه شهر تهران است، کانون عرضه واحدهای مسکونی پیش‌‌‌فروشی نیز است.

بیشترین میزان پیش‌‌‌فروش واحدهای مسکونی در شهر تهران در این منطقه متمرکز شده است. با این حال خرید وفروش واحدهای آماده نیز در بازار معاملات مسکن این منطقه بین متقاضیان با سطح درآمد متوسط انجام می‌‌‌شود. هم‌‌‌اکنون عمده واحدهایی که به بازار معاملات خرید  و فروش مسکن این منطقه عرضه شده است واحدهای مسکونی با میانگین قیمت نزدیک به میانگین قیمت مسکن پایتخت است.

هم‌‌‌اکنون متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران در حالی حدود ۳۲میلیون  و۶۰۰  هزار تومان است که براساس آخرین آمارها، میانگین قیمت مسکن در این منطقه حدود ۳۰ میلیون تومان یعنی اندکی کمتر از میانگین قیمت مسکن پایتخت است.

در جدول زیر برخی از قیمت‌‌‌های پیشنهادی مربوط به تعدادی از فایل‌‌‌های فروش مسکن در منطقه ۲۲ شهر تهران که روز گذشته به بازار معاملات مسکن پایتخت عرضه شد، آمده است.

قیمت-مسکن

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر