|
کدخبر: 233606

خبر بد برای پرداخت کنندگان وام مسکن مهر

شرکت عمران شهرهای جدید پیش از تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ خواستار اطلاع رسانیِ بندی از این لایحه تحت عنوان «افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر» به متقاضیان شد.

 شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در قالب ارسال نامه‌ای آنی و بسیار مهم به مدیران عامل شرکت‌های عمران شهرهای جدید، خواستار اطلاع‌رسانی افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی واحدهای مسکن مهرِ «فروش اقساطی نشده» به ۱۸ درصد شد.

بر اساس جزییات نامه مذکور، این افزایش نرخ سود بر اساس بند درج شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ صورت می‌پذیرد، در همین راستا به استناد بند ۴ تبصره ۱۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، مالکان واحدهای تکمیل شده مسکن مهر که دارای خدمات زیربنایی هستند، ‌موظفند تا پایان خرداد‌ سال ۱۴۰۱ برای تبدیل تسهیلات دریافتی از بانک مسکن به تسهیلات‌ فروش اقساطی به بانک مسکن مراجعه کنند.

بانک مسکن مجاز است در صورت عدم مراجعه مالکان فوق، نسبت به افزایش نرخ سود تسهیلات این واحدها از نرخ مصوب کنونی به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (۱۸ درصد) اقدام کند.

*ابلاغیه شرکت عمران شهر جدید پیش از تصویب لایحه بودجه

نامه شرکت عمران شهرهای جدید به مدیران شرکت‌های عمران شهرهای جدید تابعه در شرایطی ارسال می‌شود که هنوز جلسات کمیسیون تلفیق بودجه در صحن علنی تصمیمی برای تایید یا رد بند مذکور برگزار نکرده است و این شرکت بدون توجه به این مسئله با قید قریب الوقوع بودن افزایش نرخ تسهیلات، اطلاع رسانی این موضوع به مردم را خواستار شده است.

این مسئله در شرایطی اتفاق می‌افتد که هم اکنون بخشی از واحدهای مسکن مهر فروش اقساطی شده همچنان برای سکونت مردم در شهرهای جدید مناسب نیست و مشخص نیست واحدهای تکمیل شده دارای خدمات زیربنایی دقیقا شامل کدام واحدهای مسکونی می‌شود.


 

منبع: فارس

ارسال نظر