|
کدخبر: 215302

متقاضیان دریافت وام مسکن بخوانند!

قرار است ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه وام مسکن حمایتی از طریق ۲۷ بانک و موسسه اعتباری به متقاضیان داده شود که بانک مسکن با سهمیه ۶۳ هزار میلیارد تومانی بیشترین سهم را دارد.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن و تصمیمات گرفته شده در شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان و شهرهای بالای ۱ میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان ست.

همچنین برای متقاضیان مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون تومان و ساکنان روستاها ۲۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

اقساط این وام ۲۰ ساله و نرخ سود آن ۱۸ درصد است، اما به گفته معاون وزیر نرخ سود برای برای دهک‌های درآمدی پایین وابسته به استطاعت و توان مالی کمتر است.

این تسهیلات روز گذشته از سوی بانک مرکزی به سایر بانک‌ها ابلاغ و همچنین مشخص شده که هر بانک چقدر ظرفیت دارد. براساس اعلام بانک مرکزی ۲۷ بانک و موسسه اعتباری باید وام مسکن پرداخت کنند.

بیشترین سهم از آن بانک مسکن است، سهمیه این بانک ۶۳ هزار میلیارد تومان است. دو بانک ملت و صادرات ایران نیز هر کدام با ظرفیت ۴۲ هزار میلیارد تومانی پس از بانک مسکن بیشترین سهمیه را دارند. کمترین سهیمه را نیز موسسه اعتباری نور است که ظرفیت پرداخت سه میلیارد تومان وام مسکن حمایتی دارد.

بانک‌های تجارت، ملی، سپه، پست بانک و رفاه کارگران رده چهارم تا هشتم بیشترین سهیمه را به خود اختصاص داده‌اند. در مجموع نیز سقف پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای چهار میلیون متقاضی طرح جهش مسکن یا همان مسکن حمایتی در نظر گرفته شده است.

جدول+وام

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر