|
کدخبر: 226859

آخرین وضعیت از اخذ مالیات خانه‌ها و لوکس سوارها

رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره آخرین وضعیت اخذ مالیات از خانه‌های خالی و خانه‌ و خودروهای لوکس توضیحاتی ارائه کرد.

راه و مسکن آخرین وضعیت از اخذ مالیات خانه‌ها و لوکس سوارها

داوود منظور اظهار کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده با شناسایی واسطه‌گری و دلالی در بخش‌های مختلف از طریق اطلاعاتی که از مراکز مختلف چون سامانه‌های گمرکی، بانکی، ثبت اسناد، سامانه‌های حمل‌ونقل و... اخذ می‌کنیم، صورت می‌گیرد تا بدین ترتیب فرارهای مالیاتی نیز شناسایی و از آن‌ها مالیات اخذ شود.

رئیس کل سازمان امور مالیات گفت: مالیات خانه‌های خالی طبق قانون باید براساس اطلاعات دریافتی از سامانه املاک و اسکان باشد و براساس آیین‌نامه دولت تا پایان آذر ماه امسال وزارت راه و شهرسازی مهلت دارد تا اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی را تکمیل کند که به محض تکمیل شدن این اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی نسبت به ارسال اطلاعات واحدهای خالی از سکنه اقدام می‌کند.

وی افزود: تا زمانی که مهلت قانونی درنظر گرفته شده برای وزارت راه و شهرسازی به منظور تکمیل اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی تمام نشده است‌، اطلاعاتی که در این زمینه در اختیار وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد، نمی‌توان به عنوان اطلاعات نهایی تلقی کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی درباره مالیات خانه و خودروهای لوکس نیز گفت: مالیات خودروها به تصویب آیین‌نامه توسط دولت نیاز دارد که پیش نویس این آیین‌نامه را سازمان امور مالیاتی به دولت قبل داده بودند و در دولت فعلی این پیش‌نویس در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است که به محض ابلاغ آیین‌نامه مربوطه نسبت به اخذ مالیات اقدام می‌شود.

وی افزود: در خصوص اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان طراحی و تولید این سامانه تا جاهایی پیش رفته، اما قسمت‌هایی از آن هنوز تکمیل نیست. اولویت سازمان این است که سامانه را هر چه زودتر زیر بار ببرد. عوامل اجرایی و ناظر پروژه تقویت شده و کار تیمی فشرده‌ای برای تکمیل سامانه در حال انجام است. تلاش می‌کنیم تا پایان سال این سامانه راه اندازی شود.

 

منبع: ایران جیب

ارسال نظر