|
کدخبر: 226127

زمان پایان آزادراه تهران-شمال اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال آینده افتتاح می شود، گفت: آزادراه تهران-شمال تا پایان دولت سیزدهم به پایان می‌رسد.

راه و مسکن زمان پایان آزادراه تهران-شمال اعلام شد

 رستم قاسمی با بیان این‌که ۲ منطقه آزادراه تهران-شمال به بهره‌برداری رسیده و قطعات ۲ و ۳ این آزادراه باقیمانده است،‌ اظهار کرد:‌ بر اساس توافق با بنیاد مستضعفان مقرر شده باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال با برنامه‌ریزی تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح شود. عملیات احداث مسیر برگشت منطقه ۲ نیز همزمان با تکمیل قطعه رفت، انجام شود.

وی با بیان این‌که در زمان حاضر ۲ هزار دستگاه ماشین آلات بنیاد مستضعفان در این پروژه فعال است، افزود: مشکلات مالی اجرای پروژه در سال‌های گذشته روند اجرا را کند کرده بود که هم اکنون در توافق با بنیاد مستضعفان برای تامین مالی آن، مشکلات برطرف شده و پروژه سرعت می‌گیرد. از بنیاد مستضعفان خواستیم تا پیشرفت فیزیکی پروژه را از یک درصد قبل ۲.۵ تا ۳ درصد ارتقا دهند. با این روند پیش‌بینی می‌شود طبق زمانبندی اعلام شده پروژه افتتاح شود.

وی با بیان این‌که بر اساس برنامه تا پایان دولت سیزدهم، آزادراه تهران شمال به اتمام برسد، تصریح کرد:‌ در خصوص منطقه ۳ آزادراه تهران- شمال قرار است بررسی‌های لازم توسط پیمانکار انجام و با روش‌های آسان‌تر سرمایه‌گذاری و فنی این منطقه نیز آغاز شود.

قاسمی در خصوص اعتبارات مورد نیاز تکمیل قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال گفت: مجموعه قطعه دوم آزادراه تهران شمال در باند رفت و برگشت به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. ۳هزار میلیارد تومان آن سهم وزارت راه و شهرسازی و ۳ هزار میلیارد تومان سهم بنیاد مستضعفان است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا منابع آن را تامین کنیم. سهم وزارت راه در باند رفت برای تکمیل ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که منابع آن تامین و تخصیص می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: منطقه ۲ باند رفت آزادراه تهران- شمال با تونل البرز ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در برنامه است این مسیر تا پایان ۱۴۰۱ به اتمام برسد.

عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی اواخر مردادماه سال ۹۲ در مراسم معارفه خود وعده اتمام ساخت آزادراه تهران-شمال را تا پایان دولت یازدهم داده بود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها