|
کدخبر: 221143

ریزش قیمت مسکن در راه است؟

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: به نظر نمی‌رسد تا پایان امسال تغییر محسوسی در قیمت مسکن رخ دهد و باتوجه به رکود حاکم در بازار حتی ممکن است با کاهش قیمت نیز روبرو شویم.

راه و مسکن ریزش قیمت مسکن در راه است؟

 ایرج رهبر در خصوص وضعیت بازار مسکن تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت: بعید به نظر می‌رسد تا پایان امسال تغییر محسوسی در قیمت مسکن رخ دهد و باتوجه به رکود حاکم در بازار حتی ممکن است با کاهش قیمت نیز روبرو شویم.

وی بیان کرد: برنامه‌های دولت می‌تواند در دراز مدت چهارساله که برنامه‌ریزی ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی انجام شده است در قیمت‌ ها تأثیرگذار باشد. در صورتی که اجرایی شدن آن طبق برنامه انجام شود و مردم به این نتیجه برسند که برنامه‌های دولت در حوزه مسکن قابل اجرا است.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران تأکید کرد: با خانه‌دار شدن قشر کم درآمد و متوسط در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز بخشی از تب و تاب بازار فروکش می‌کند و در قیمت‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

رهبر با اشاره به رکود بازار مسکن گفت: برخی از مردم برای خرید مسکن دست نگه داشته‌اند که ببینند برنامه دولت در بخش مسکن که در حال پیاده شدن است چه تأثیری در قیمت‌ها دارد از طرفی عدم توان خرید مردم به واسطه افزایش قیمت بی‌سابقه مسکن در مدت اخیر در رکود حاکم در بازار تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: برنامه‌هایی همچون افزایش رقم تسهیلات مسکن به تناسب دهک‌های درآمدی و طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند در خانه‌دار کردن اقشار کم درآمد تأثیرگذار باشد.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در توضیح استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان‌ سازی گفت: باتوجه به نیاز کشور به مسکن و لزوم ساخت مسکن در حجم گسترده لازم است که به طور وسیع از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان‌سازی بهره گرفت.

رهبر تأکید کرد: اگر نتوانیم قیمت‌ها را با اجرای فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان‌سازی کاهش دهیم حداقل سرعت عمل در ساخت واحد‌های مسکونی را می‌توان افزایش داد و طول دوره خواب سرمایه سرمایه‌گذاران نیز کاهش پیدا می‌کند که می‌توان به این طریق در هزینه‌های مسکن صرفه‌جویی کرد.

وی بیان کرد: نیاز به فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان‌سازی احساس می‌شود چرا که باتوجه به حجم کار در حوزه مسکن و برنامه‌ریزی ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال بدون استفاده از فناوری‌های نوین در ساختمان‌سازی کار دشواری خواهد بود.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: سرمایه‌گذار یا انبو‌ه‌ساز از ۱۰ سال اخیر برای ورود فناوری‌های نوین به صنعت ساختمان‌سازی انگیزه داشته است و در مسکن مهر در پردیس نیز چند طرح اجرایی شد منتهی سلیقه‌ای عمل کردن در این زمینه تولید بر پایه فناوری‌های نوین را متوقف کرد که امیدوارم در قانون جهش تولید مسکن دولت برای استفاده از فناوری‌های نوین در ساختمان‌سازی اشتیاق بیشتری پیدا کرده باشد.

رهبر گفت: در تجربه مسکن مهر اگر سلیقه‌ای عمل کردن مسئولان تأثیرگذار نبود ورود فناوری‌های نوین به صنعت ساختمان‌سازی سرعت بیشتری می‌گرفت.

وی افزود: برای استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان‌سازی تجهیزات گرانی مورد نیاز است و اگر طرح‌های صنعتی‌سازی حمایت نشوند ادامه کار با مشکل روبرو خواهد شد.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در انتها تأکید کرد: امیدواریم باتوجه به قانون جهش تولید مسکن بتوانیم در تکمیل طرح‌های صنعتی قدم برداریم و در این زمینه نیز حمایت شویم.

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها