|
کدخبر: 220671

هشدار جدی به ایرلاین ها / حق گرانفروشی ندارید!

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای آذر ماه قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا کرده و اگر بلیتی به صورت موردی بالاتر از حداکثر نرخ مصوب اعلام شده، فروخته شود، قطعا با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

راه و مسکن هشدار جدی به ایرلاین ها / حق گرانفروشی ندارید!

بر اساس نرخ‌نامه‌ جدید پروازهای داخلی، قیمت بلیت هواپیما با کاهش ۱۰ تا حدود ۳۰ درصدی مواجه شد و قرار بود ایرلاین‌ها از ابتدای آذر ماه مطابق با این نرخنامه نسبت به بلیت فروشی اقدام کنند.

اما در روزهای گذشته برخی از ایرلاین‌ها همچنان بلیت بعضی از پروازهای خود را بالاتر از قیمت مصوب فروختند و این مساله سبب اعتراض مردم در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شد.

وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن تاکید بر الزام ایرلاین‌ها با تعدیل ۱۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما، اعلام کرد: با لغو محدودیت کرونایی در پروازهای داخلی؛ تمامی ایرلاین‌ها باید ضمن تعدیل ۱۵ درصدی قیمت بلیط هواپیما، تمام خدمات گذشته را به حالت عادی بازگردانند.

رستم قاسمی تصریح کرد: در این خصوص با شرکت‌هایی که اقدام به فروش بلیط با قیمت بالاتر از نرخ مصوب کنند، برخورد جدی خواهد شد.

محمد محمدی بخش ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی مختلف می‌توانند بر اساس نرخ‌نامه اعلام شده در پروازهای داخلی قیمت بلیت هواپیما را به صورت شناور و بسته به وضعیت عرضه و تقاضا تنظیم کنند و کلاس نرخی نیز بر همین اساس تعریف شده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف می‌تواند تنها در سقف نرخی فروخته شود یا اینکه باید شناور باشد، افزود: اینگونه نیست که شرکت‌های هواپیمایی بلیت پروازهای خود را تنها در سقف نرخی مشخص شده عرضه کنند و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته نرخ‌ها شناور است. البته اگر چنانچه مانند روزهای گذشته شرکتی قیمت بلیت پرواز خود را پایین‌تر از حداقل نرخ تعیین شده عرضه کند نیز به او تذکر می‌دهیم چرا که باید منفعت مردم و منفعت سازمانی هر دو با هم دیده شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: اگر مردم شاهد گرانفروشی بلیت هواپیما در هر یک از مسیرهای پروازی داخلی بودند می‌توانند از طرق مختلف این مسئله را به اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری برسانند که از طریق بخش حقوق مسافر در سایت این سازمان و از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل انجام است. مسلما با این تخلفات به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

محمدی بخش گفت: بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری در همه فرودگاه‌های کشور حضور دارند و رصد کاملی نیز به صورت آنلاین بر روند بلیت فروشی صورت می‌گیرد و به محض اینکه با تخلفی از جمله گرانفروشی بلیت هواپیما مواجه شویم با آن برخورد خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: البته از مردم می‌خواهیم که به هیچ وجه بلیت هواپیما را از سایت‌های غیرمعتبر خریداری نکنند چرا که این سایت‌ها مجوزهای لازم را ندارند و ممکن است هر تخلفی مرتکب شوند بنابراین مسافران باید حتما نسبت به انتخاب سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی معتبر دقت داشته باشند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر