|
کدخبر: 218026

ثبت نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد ثبت نام همه مجردهایی که در سن ازدواج هستند در جلسه شورای عالی مسکن با اهداف؛ تشویق جوانان به ازدواج، جذب و مدیریت بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه و خروج بازار مسکن از سوداگری به تصویب رسید.

راه و مسکن ثبت نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن

احمد دنیامالی در رابطه به لزوم ثبت نام همه مجردها در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در حال حاضر گروه های مانند نخبگان علمی، خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال، افراد دارای معلولیت بالای ۲۰ سال، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص، بدون داشتن شرط تاهل می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند؛ البته در قانون حمایت از خانواده نیز موادی برای تسهیل شرایط خانه دار شدن مجردها و تشویق آنها به امر ازدواج اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته شورای عالی مسکن، با پیشنهاد ثبت نام همه مجردهایی که در سن ازدواج هستند موافقت شده البته مقرر شده به شرط اینکه در زمان تحویل واحد مسکونی مدارک ازدواج را تحویل دهند. بی تردید این خبر بسیار خوبی برای مجردها بوده و به زودی با ابلاغ آن در سامانه نیز قابل مشاهده خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تا کنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، امیدواریم با اجرایی شدن مصوبه مذکور و امکان ثبت نام مجردها، جوانان بیشتری از این طرح استقبال کرده و از فرصت موجود برای خانه دار شدن استفاده کنند.

دنیا مالی تاکید کرد: تشویق جوانان به ازدواج، جذب و مدیریت پول های پس انداز شده جوانان در آستانه ازدواج، خروج بازار مسکن از بورس بازی از جمله اهداف تصویب پیشنهاد ثبت نام همه مجردها در طرح نهضت ملی مسکن بوده است. مجلس طبق قانون جهش تولید مسکن، دولت را مکلف کرده تا طی چهار سال ۴ میلیون خانه بسازد که در این مسیر احداث ۱۵۰ هزار واحد را بخش خصوصی و حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را بنیاد مسکن بر عهده گرفته است و سالانه ۷۵۰ هزار واحد را نیز با تسهیل شرایط ساخت برای انبوه‌سازان تولید خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: منابع مالی ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی باید توسط بانک‌ها تامین شوند برای این موضوع نیز صندوقی تحت عنوان صندوق ملی مسکن ایجاد کردیم که تمامی درآمدهای حاصل از اخذ مالیات از خانه‌های لوکس و خالی، بازگشت اقساط مسکن مهر در آن تجمیع شده و مابه التفاوت نرخ سود بانک ها جهت ارائه تسهیلات نیز از این محل پرداخت خواهد شد تا رونقی در بازار مسکن و اشتغال ایجاد شود.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها