|
کدخبر: 212603

آپارتمان های ۳۰ متری در تهران را چند بخریم؟ +‌جدول

سهم خانه های زیر ۳۰ متر از فروش در این سال ها مشابه سهم فروش خانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ متر بوده ، یعنی حدود ۰.۴ درصد از کل فروش آپارتمان در تهران.

بررسی فایل های خانه های کوچک در تهران نشان می دهد ، بیشتر این خانه ها قدیمی و مناسب سکونت برای افراد مجرد هستند. برخی از این آپارتمان ها بدون اتاق طراحی شده اند. اما نداشتن پارکینگ ، آسانسور در تمامی این فایل ها مشترک است ،برخی از فایل های کوچک مقیاس ها انباری دارند.

یکی از آپارتمان های کوچک مقیاس حتی فاقد سرویس بهداشتی بود و فروشنده آن را مناسب دفتر کار دانسته بود و فاصله اولین سرویس بهداشتی عمومی به خانه را ۱۰۰ مترو عنوان کرده بود.

فروشندگان برای ترغیب خریداران در بیشتر این فایل ها این نکته را یادآوری می کنند که این آپارتمان ها مناسب سرمایه گذاری هستند و نکته جالب رقم رهن و اجاره برخی از این فایل هاست که گاهی تا ۹۵ میلیون تومان رهن داده می شود. این آپارتمان ۲۶ متری نوساز در سبلان شمالی است که قیمت کل آن ۶۱۰ میلیون تومان است و در حال حاضر نیز ۹۵ میلیون تومان در رهن مستاجر است.

قیمت هر متر مربع این آپارتمان ها معمولا بیش از میانگین منطقه است. این آپارتمانی کوچک ۲۶ متری ، را مالک متری ۲۳ میلیون و ۴۶۲ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.

در حالی که این آپارتمان ها در تهران کم تر مورد استفاده خانواده ها قرار می گیرد در دنیا سهم ساخت آپارتمان های کوچک و یا همان میکرو آپارتمان ها در حال افزایش است و این آپارتمان ها به گونه ای طراحی می شود که امکان زندگی زوج های جوان هم در آن وجود داشته باشد.

این نوع آپارتمان کوچک به گونه ای طراحی می شود که آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و سایر امکانات عمومی در یک سطح مسطح بدون فاصله چندانی در کنار هم قرار گیرد.

این واحدهای کوچک در مناطق شهری می توانند مزایایی را برای سازنده داشته باشند. اگرچه ساخت این واحدهای میکرو در هر مترمربع هزینه بالاتری را برای سازنده دربر دارند، اما به دلیل رونق در بخش اجاره آنها و درآمد بالا، می توانند هزینه مضاعف ساخت را به سرعت جبران کنند.

 براساس نتایج یک پژوهش درخصوص میکرو آپارتمان ها ،در شهرهای بزرگ که هزینه های املاک و مستغلات و اجاره بها همیشه رو به افزایش است و تراکم شهری نیز بالا می رود واحد خرد و کوچک یک راه حل فزاینده و جذاب است و پیش بینی شود بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ میلادی ارزش بازار جهانی آپارتمان های میکرو و کوچک حدود ۵.۸ میلیارد دلار رشد پیدا کند.

در تهران نیز در مدیریت شهری دوره پنجم راهکار ساخت خانه های ۳۰ متری از سوی شهرداری تهران داده شد. راهکاری که منتقدان زیادی داشت و بدون آن که جزییاتی از نحوه اجرای آن منتشر شود در حد همان خبرهای رسانه ای ماند.




 

                  قیمت پیشنهادی آپارتمان های ۳۰ متری

محله

متراژ( مترمربع)

 

سن بنا

قیمت کل ( تومان)

 ایرانمهر( امام حسین )

30

30

555میلیون

جیحون

30

25

470میلیون

جیحون

30

18

720میلیون

اندرزگو

30

20

2میلیارد و 350 میلیون

خوش ،رودکی

30

18

630 میلیون

سبلان شمالی

26

نوساز

610میلیون

پیروزی

30

16

660میلیون

شهرک کیانشهر

25

30

520میلیون

شهران جنوبی

27

10

820میلیون

شمیران نو ، خ هنگام

30

4

425 میلیون

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها