|
کدخبر: 201643

اگر خانه ندارید بخوانید

رئیس کمیسیون عمران مجلس از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نامه افراد فاقد مسکن تا یک ماه آینده خبر داد.

راه و مسکن اگر خانه ندارید بخوانید

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی،از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام افراد فاقد مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی تا یک‌ماه آینده خبر داد و گفت: سامانه‌های که در حال حاضر وجود دارد معایب فراوانی دارد و باید سامانه‌ای جامع برای ثبت‌نام افراد فاقد مسکن و جامعه هدف طراحی شود.

وی با بیان اینکه قرار است در سامانه‌ای که به زودی رونمایی می‌شود افراد ثبت نام و راستی‌آزمایی‌ها انجام شود، ادامه داد: طبق طرح جهش تولید مسکن که تبدیل به قانون شده است، اولویت وزارت راه برای ساخت و واگذاری مسکن باید افراد فاقد مسکن و افرادی که درآمدهایشان کفاف خانه‌دار  شدن آنها را نمی‌دهد، باشد.

رضایی‌کوچی عنوان کرد:پس از انجام ثبت‌نام‌ها اولویت‌بندی انجام می‌گیرد و بر اساس مسکن‌های که دولت قرار است سالیانه یک میلیون واحد بسازد به این افراد مسکن داده می‌شود.

نماینده جهرم در مجلس با اعلام اینکه باید استارت ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور زده شود تا بتوانیم حداقل سالیانه یک میلیون واحد تحویل شود، افزود:در حال حاضر نیز وزارت راه و شهرسازی به دنبال شناسایی زمین‌های است که می تواند در اختیار انبوه سازان برای ساخت مسکن قرارد گیرد است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: برای ساخت یک میلیون مسکن در سال رایزنی‌های با بنگاه‌های بزرگ تولید فولاد و سیما، بانک‌ها هستیم که آنها نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا در مسیر ساخت یک میلیون واحد مسکونی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم
  • ایرج ارسالی در

    ابتدا باید به تمام کسانی که در دو دهه اخ یر وامی دریافت کرده اند یا مسکنی داشته و فروخته اند جایی سرمایه گذاری گرده اند ش ماره حساب ها و دیگر دارایی ها کاملا چک ش ود و به نیازمندان واقعی مسکن تعلق بگیرد کسانی که واقعا مستاجر هستند چه بسا کسی خ انه ای با یک میلیارد تومان فروخته و پولش را گذاشته بانک ماهی ۱۵ میلیون می‌گیرد و ۵ تومن هم منزل دیگری اجاره می کند و می گوید من مستاجر و فاقد مسکن هستم حرفش هم درست هست باید راستی ازمایی اساسی انجام ش ود و واقعا به نیازمند واقعی مسکن تعلق گی رد. سپاس

ارسال نظر