|
کدخبر: 194441

چطور قیمت ویلا در شمال را محاسبه کنیم؟

هنگامی که بحث خرید ویلا پیش می آید، معمولاً جزو اولین فاکتورهایی که به ذهن می رسد، قیمت ویلا در شمال است.

راه و مسکن  چطور قیمت ویلا در شمال را محاسبه کنیم؟

به خصوص در مواقعی که قرار است خرید و فروش با هزینه زیاد انجام گیرد، قیمت بسیار مهم است. این روزها که داشتن یک هوای سالم برای هر کسی نیاز محسوب می شود، افراد برای خرید ویلا در شمال اقدام می کنند تا بتوانند اوقات فراغت خود را در شهرهای خوش آب و هوا گذرانده و انرژی دوباره برای برگشتن به سر کار و فعالیت های روزمره خود داشته باشند. به همین علت در شهرهایی مانند چمستان، سرخرود، نوشهر، چالوس و ... روز به روز شاهد خرید و فروش ویلاهای زیادی هستیم که اکثر آنها دارای مالکانی از سایر شهرهای ایران هستند؛ اما ممکن است این سوال پیش آید که مثلاً قیمت ویلا در چمستان چقدر است؟ یا قیمت ویلا در سرخرود چگونه محاسبه می شود؟ برای اینکه بتوانید کمی در مورد قیمت گذاری روی ویلاها اطلاعات پیدا کنید با ما همراه باشید تا فاکتور های مؤثر بر روی قیمت را با جزئیات بهتری بشناسید.

البته قبل از آن باید ببینیم که چه افرادی در شمال به دنبال خرید ویلای مدرن هستند و متقاضیان خرید چه گروهی را شامل می شود.

چه افرادی برای خرید ویلا در شمال اقدام می کنند؟

 به راحتی می توان گفت که بهترین سرمایه گذاری در مسکن می تواند در ویلاها و آپارتمان های شمال انجام گیرد؛ زیرا روز به روز قیمت آنها افزایش پیدا می کند و به همین علت افراد مختلفی برای خرید اقدام می کنند که شامل موارد زیر هستند:

  • خرید ویلا توسط افرادی که ساکن شهرهای شمالی هستند: ممکن است این افراد قصد داشته باشد تا ویلای جدیدی خریداری کنند و یا در زمین خود یک ویلای لوکس بسازند.
  • خرید ویلا برای کسانی که تعطیلات خود را در شمال می گذرانند: افرادی که محل کارشان در شهرهای شلوغ است و برای گرفتن آرامش از طبیعت زیبای شمال تعطیلات خود را در شهرهای شمالی می گذرانند، سعی می کنند تا با خرید ویلای لوکس در شمال، اوقات فراغت خود را راحت تر سپری کنند و نیاز به اجاره ویلا به طور مداوم نداشته باشند.
  •  افرادی که قصد سرمایه گذاری در ملک را دارند: شهر های گردشگرپذیر یک گزینه عالی  برای سرمایه گذاری در مسکن است. این افراد حتی ممکن است چند سالی یکبار هم خودش به شمال کشور سفر نکنند؛ اما با خرید ویلا در شمال این امکان را برای خود فراهم می کنند تا ملک با ارزشی خریداری کرده و حتی آن را اجاره و رهن دهند و از آن کسب درآمد کنند.

 با توجه به مواردی که گفته شد، افراد زیادی از سراسر کشور هستند که ممکن است دوست داشته باشند قیمت ویلا در نوشهر، سرخرود و سایر شهرهای شمالی را برآورد کنند و بدانند که برای خرید آن حدوداً چه هزینه ای باید پرداخت کنند.

چه عواملی روی قیمت ویلا در شمال تأثیر می گذارد؟

آگهی-ویلا-۲

هرچند برای خرید ویلا در شمال می توانید از مشاوران املاک معتبر مانند اول خونه در این زمینه بهره ببرید؛ اما بهتر است خودتان هم فاکتورهای مؤثر بر قیمت ویلا در چمستان و سایر شهرهای شمالی را بدانید تا برایتان شفاف باشد که چه هزینه هایی را باید پرداخت کنید.

1.قیمت زمین و تأثیر آن روی قیمت ویلا

مهم ترین مسئله ای که روی قیمت ویلا در سایر شهرهای گردشگرپذیر شمالی تأثیر می گذارد، قیمت زمین است. این سالها ویلاسازی در شمال بسیار زیاد شده است و همین امر سبب شده تا قیمت زمین یک روند شتابی به خود گیرد. به عنوان مثال اگر می خواهید قیمت ویلا در سرخرود را پیدا کنید باید ابتدایی برآوردی از قیمت زمین در محدوده خرید خود بدانید. قطعا موقعیت قرارگیری ملک، دسترسی آن به امکانات رفاهی و شهری و ... همگی می توانند روی قیمت زمین تاثیر بگذارند.

2.متراژ زمین و تأثیر آن بر روی قیمت ویلا در شمال

 ویلا معمولاً در زمین هایی با متراژ بالا و در زیر بنایی بیشتر از ۱۵۰ متر ساخته می شود. عامل دیگری هم که روی قیمت ویلا در شهرهای مختلف اثرگذار است، متراژ زیربنایی است که دارد. همین طور متراژ زمینی که ویلا در آن ساخته شده است.در اصل هر چه متراژ زمین بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می رود؛ زیرا ضریب قیمت زمین افزایش می یابد.

3.مصالح ساختمانی مورد استفاده

امروزه در بازار مصالح مختلف وجود دارند. اگر دقت کنید، انواع مصالح توجه به کیفیت و به روز بودن آنها ممکن است قیمت های بسیار متفاوتی داشته باشند. از دیگر مواردی که می تواند بر روی قیمت ویلا در شمال تأثیر بگذارد، قیمت مصالحی است که در آن به کار می رود. به عنوان مثال در شهرهایی مانند چمستان که یک شهر ساحلی است، درجه رطوبت هوا بالاست و همین عامل سبب می شود تا از مصالح که در برابر رطوبت مقاوم هستند استفاده کنند. از این رو قیمت ویلا در شهرهای مختلف بستگی به مصالحی دارد که در آنها استفاده شده است.

4.طراحی ویلا و امکانات آن

البته موارد دیگری مانند طراحی ویلا، نقشه و امکانات آن و ... هم روی قیمت ویلا تأثیر دارد. طراحی باید به گونه ای انجام کرد که بیشترین استفاده از فضا شود. معمولاً ویلاهایی که طراحی مدرن و زیبایی دارند و جزو ویلاهای لوکس و با امکانات زیاد به حساب می آیند، قیمت بالاتری دارند. همچنین تعداد طبقات، دوبلکس بودن ویلا، داشتن استخر و سایر امکانات تفریحی و ... می تواند قیمت آن را بالاتر ببرد.

برای این که بهتر با نحوه قیمت گذاری روی ویلا و ملک آشنا شوید، یک مثال ساده را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم. پس با ما همراه باشید.

مثالی ساده برای برآورد حدودی قیمت ویلا

آگهی-ویلا-۳

 

اگر تصمیم دارید که در یکی از شهرهای شمالی برای خرید ویلای نوساز اقدام کنید، برای اینکه بهتر بتوانید قیمت ویلا در شهرهای شمالی را مورد بررسی قرار دهید، یک مثال برای شما می زنیم تا بیشتر با نحوه قیمت گذاری روی املاک آشنا شوید.

 به سراغ قیمت زمین می رویم؛ اگر بخواهد مثلاً قیمت ویلا در نوشهر را بررسی کنید، باید متراژ زمینی را که برای ویلا و محوطه اطراف آن در نظر گرفته شده است، در قیمت زمین در شهر زیبای نوشهر ضرب کنید. به عنوان مثال یک زمین ۳۰۰ متری دارید که ۵ میلیون تومان قیمت هر متر زمین است. پس یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت زمین آن محاسبه می شود.

 سازه و محوطه سازی بنا نیز روی قیمت ویلا نوشهر و سایر شهرها اثر می گذارد. به عنوان مثال ممکن است پیمانکار با توجه به مصالحی که در سازه به کار برده است و امکاناتی که برای‌ آن در نظر گرفته شده است، قیمت بنا را متری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد کند و با ۲۰۰ متر زیربنا، حدود ۵۰۰ میلیون هزینه دربرداشته است.

از طرفی پیمانکاران با توجه به شرایط کاری خود درصدی از سود را برای خود روی قیمت ویلا قرار می دهند که حدود ۳۰ درصد ارزش ملک است. از این رو می توان گفت که حدود ۶۰۰ میلیون نیز با اضافه می گردد. در نهایت قیمت تمام شده آن حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود.

نکته مهم در قیمت گذاری ویلا

البته نباید فراموش کنید که قیمت ویلا در چمستان ممکن است حتی در شرایط یکسان با قیمت ویلا در نوشهر یا هر شهر دیگری برابر نباشند! این عامل با توجه به درصدی که پیمانکار برای سود خود روی ملک قرار می دهد، قیمت زمین در هر شهر، قیمت مصالح و ... متفاوت می شود. از این رو برای بررسی بهتر قیمت ویلا در سرخرود و شهرهای شمالی می توانید از مشاور املاک معتبر مانند اول خونه بهره ببرید. اول خونه به عنوان یکی از بهترین مشاوران املاکی است که سال هاست در شهرهای شمالی فعالیت گسترده ای دارد و می توانید به راحتی قیمت ویلا در نوشهر، چالوس، سرخرود و ... را به کمک کارشناسان خبره این مجموعه بررسی کرده و برای خرید ویلا لوکس در شمال از مشاوره های این شرکت تخصصی بهره ببرید.

www.avalkhune.com

09196815230

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها