|
کدخبر: 187742

همه چیز در رابطه با خرید خانه در منطقه ۱ تهران

از منطقه ۱ تهران چه می دانید؟

راه و مسکن همه چیز در رابطه با خرید خانه در منطقه ۱ تهران

معمولا همه‌ی افراد وقتی نام منطقه ۱ تهران را می‌شنوند تمام تصورات آن‌ها به سمت خانه‌های بسیار لوکس، مراکز خرید مجلل و زندگی مرفع می‌رود. و ترغیب به خرید و یا اجاره آپارتمان در این محله می‌شوند. اگر شما هم قصد خرید و یا سرمایه گذاری در منطقه ۱ تهران را دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با ویژگی‌های این منطقه و قیمت خرید خانه در محله های آن آشنا شوید.

منطقه ۱ تهران

منطقه ۱ تهران، در منتهی الیه شمالی شهر تهران قرار دارد و از سمت شمال به رشته کوه البرز، از شمت غرب به رودخانه درکه، از سمت جنوب به بزرگراه های شهید چمران و آیت الله صدر و از سرق به جاده لشکرک و پارک جنگلی قوچک محدود می‌شود. آب و هوای این منطقه به علت نزدیکی آن به کوه، خنک و سرد است و به نسبت بقیه مناطق تهران خنک تر است. از مراکز خرید مهم در این منطقه می‌توان به مجتمع تجاری: قائم، ارگ، الماس ایران، الهیه، تندیس، پالادیوم، جم سنتر و روشا اشاره کرد. در بیشتر این مجتمع ها انواع برندهای خارجی و داخلی شعبه دارند.

وسعت این منطقه چیزی حدود ۵۰ کیلومتر مربع است و جمعیتی حدود ۵۰۰ هزار نفر دارد. منطقه یک تهران به علت داشتن آب و هوای خوب به ویژه در ارتفاعات و همچنین بافت روستایی یا باغ شهری و همچنین وجود مراکز خرید، گردشگری، پارک های قدیمی و جنگلی، زیارتگاه‌ و مسیر های کوهستانی مانند:درکه، توچال، دربند و ... قطب توریستی و گردشگری تهران محسوب می‌شود.

ویژگی‌های منطقه ۱ تهران

  • وجود سفارتخانه های متعدد
  • ارتفاع زیاد از سطح دریا
  • وجود اماکن تاریخی، مذهبی و تفریحی
  • وجود مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه های متعدد
  • خانه های بسیار لوکس و گران قیمت
  • وجود برج های مسکونی

محله های مسکونی در منطقه ۱

اوین، باغ فردوس، ازگل، الهیه، اقدسیه، تجریش، جماران، دارآباد، دربند، درکه، دزاشیب، زعفرانیه، فرمانیه، ولنجک، فرشته، قیطریه، کامرانیه، کاشانک، شهرک محلاتی، نیاوران.

محله تجریش

تجریش، یک محله‌ی سنتی و مدرن در تهران است که تلفیقی از بافت سنتی و مدرن را در خود جای داده است. در حدود ۱۰۰۰ سال پیش به محله‌ی تجریش، طجرشت گفته می‌شد. از گذشته تا به امروز بازار سنتی آن مورد توجه و علاقه بسیاری از افراد بوده است. بیشتر افراد تجریش را با امامزاده صالح و بازار سنتی‌اش می‌شناسند. یکی از ویژگی های مهم این محله دسترسی راحت به آن از طریق اتوبوس‌های تندرو، مترو و ایستگاه تاکسیرانی است. از ویژگی های مثبت این محله می توان مراکز تجاری، تفریحی و درمانی آن را نام برد. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که به علت وجود این موارد در بیشتر مواقع شاهد ترافیک نیمه سنگین در کوچه و خیابان های این محله هستیم

خانه-آگهی۲

محله ولنجک

محله ولنجک شمالی ترین محله در منطقه ۱ تهران است که در کوهپایه ‌های توچال قرار دارد. ولنجک از شمال با ارتفاعات توچال، از جنوب به بزرگراه پارک وی‌، از شرق به رودخانه ولنجک و از غرب به محله درکه محدود می‌شود. این محله در دو ناحیه از منطقه ۱ شهرداری تهران قرار دارد. از مزایای مهم زندگی در ولنجک: آب و هوای تمیز و وجود مکان های تفریحی نزدیک به آن است. همچنین از اماکن مهم ولنجک می‌توان به: بام تهران، تله کابین توچال، دانشگاه شهید بهشتی و سالن اجلاس سران اشاره کرد. خرید آپارتمان در ولنجک به شما این فرصت را می‌دهد تا یک زندگی آرام با امکانات محلی بسیار مناسب و آب و هوای مطلوب را در تهران تجربه کنید.

محله الهیه

الهیه، یکی از محله های منطقه یک، ناحیه ۷ شمیرانات است. مشهور و معروف‌ترین خیابان این محله خیابان فرشته است. از معروف ترین خیابان های این محله می‌توان به تختی، پارسا و سروستان و جردن اجاره کرد. اگر دوست دارید تا در یک محله بسیار لوکس و با جمعیت قابل قبولی زندگی کنید، پیشنهاد ما به شما خرید آپارتمان در الهیه است

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها