|
کدخبر: 164362

ترافیک هوایی جهان از بین رفت!

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، یاتا (IATA) اعلام کرد که تقاضا برای سفرهای هوایی بین المللی در ماه فوریه ۸۸.۷ درصد در مقایسه با فوریه ۲۰۱۹ یعنی قبل از شیوع کرونا کاهش یافته است.

راه و مسکن ترافیک هوایی جهان از بین رفت!

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، یاتا (IATA) اعلام کرد که تقاضا برای سفرهای هوایی بین المللی در ماه فوریه ۸۸.۷ درصد در مقایسه با فوریه ۲۰۱۹ یعنی قبل از شیوع کرونا کاهش یافته است که با توجه به افت سالانه ۸۵.۷ درصدی در ماه ژانویه نشان می‌دهد تقاضا همچنان رو به کاهش است.

طبق گزارش روز چهارشنبه یاتا، این «بدترین نتیجه برای رشد (تقاضا)» از ژوئیه ۲۰۲۰ است. عملکرد بخش هوایی در همه مناطق نسبت به ژانویه ۲۰۲۱ بدتر شده است.

تقاضای کل برای سفرهای هوایی در فوریه ۲۰۲۱ که بر اساس درآمد از هر مسافر به ازای هر کیلومتر مسافت اندازه گیری شده است، ۷۴.۷ درصد نسبت به فوریه ۲۰۱۹ کاهش داشت. این رقم نسبت به کاهش ۷۲.۲ درصدی در ژانویه ۲۰۲۱ نسبت به دو سال پیش بدتر بود.

ویلی والش، مدیر کل یاتا گفت: ماه فوریه هیچ نشانه‌ای را از بهبود تقاضا برای سفرهای هوایی بین المللی نشان نداد. در حقیقت با تشدید محدودیت‌های سفر در پی نگرانی‌های مداوم در مورد انواع ویروس کرونا، بیشتر شاخص‌ها در جهت اشتباه قرار گرفتند.

داده‌ها نشان می‌دهد که میزان ترافیک خطوط هوایی آسیا و اقیانوسیه در فوریه ۹۵.۲ درصد در مقایسه با فوریه ۲۰۱۹ کاهش یافته است. یاتا گفت که این منطقه برای هشتمین ماه متوالی از شیب شدید افت ترافیک رنج می‌برد.

شرکت‌های حمل و نقل اروپایی ۸۹ درصد کاهش ترافیک در فوریه در مقابل فوریه ۲۰۱۹ را ثبت کردند، که به طور قابل توجهی از ۸۳.۴ درصد کاهش در ژانویه نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۱۹ بدتر است.

 

منبع: راشاتودی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها