|
کدخبر: 159993

سفرهای هوایی شخصی به حالت عادی برمی‌گردد

مدیر انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) پیش‌بینی کرد که سفرهای هوایی شخصی و تفریحی در سراسر جهان از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به حالت عادی باز می‌گردد.

راه و مسکن سفرهای هوایی شخصی به حالت عادی برمی‌گردد

الکساندر دو جونیاک، مدیر انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) پیش‌بینی کرد ترافیک هوایی پروازهای مسافربری طی امسال در مقایسه با سطح قبل از کرونا در سال ۲۰۱۹ همچنان تاحدودی کم خواهد بود اما وضعیت آن از اواسط ۲۰۲۰ نیز بهتر خواهد بود.

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه "استریت تایمز" تأکید کرد که سفرهای شخصی و تفریحی از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ برمی گردد، چرا که مرزها برای گردشگرانی که دلشان برای آزادی دوباره و پیوستن به خانواده‌ها و دوستانشان پَر می‌کشد، دوباره باز خواهد شد.

وی گفت: ما احتمالاً پس از ماه مه یا ژوئن امسال شاهد تغییر در چشم‌انداز سفرهای هوایی خواهیم بود. ما در یاتا با ایالات متحده در حال طراحی و برنامه‌ریزی پروتکل‌ها و نقشه‌های راه برای بازگشایی مرزها هستیم.

به گفته دو جونیاک، بهبود سفرهای تجاری کندتر خواهد بود. وی افزود: سفرهای (هوایی) شخصی قطعاً برگشت خواهد داشت اما بهبودی سفر کاری ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر طول خواهد کشید.

این مقام بین‌المللی در ادامه گفت: تقاضای نهفته زیادی برای سفرهای هوایی وجود دارد. شما هرگز قدر آنچه را که داشته‌اید نمی‌دانید تا اینکه آن را از دست بدهید. دل مردم پَر می‌کشد تا دوباره آزاد شوند و به سفر بروند.

رئیس یاتا همچنین گفت: دولت‌های بسیاری از کشورها محتاط هستند و در میان ظهور انواع جدید بیماری کووید در حالت اضطراری باقی می‌مانند. آنها ابتدا باید شرایط داخلی خود را مدیریت کنند.

یاتا هدف خود را برای همکاری با ۳۳ کشور و سرزمین در زمینه بازگشایی مرزها و پروازهای بین‌المللی عنوان کرده است.

دو جونیاک پیش‌بینی کرد که از نظر جغرافیایی، منطقه آسیا و اقیانوسیه شاهد بیشترین ترافیک هوایی جهانی خواهد بود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر