|
کدخبر: 157402

انتشار گزارش سانحه هواپیمای اوکراین تا پایان اسفند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از دریافت جوابیه فنی چهار کشور دخیل در سانحه هواپیمایی اوکراین خبر داد و اظهار کرد که گزارش نهایی تیم بررسی‌کننده این سانحه تا پایان سال منتشر خواهد شد.

راه و مسکن انتشار گزارش سانحه هواپیمای اوکراین تا پایان اسفند

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره آخرین اقدامات انجام شده در خصوص سانحه هواپیمایی اوکراین، اظهار کرد: طبق کنوانسیون شیکاگو و انکس ۱۳ ایکائو، تمامی کشورهایی که در سانحه هواپیمای اوکراین دخیل بودند، گزارش‌های خود را برای سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کردند.

وی با یادآوری از اینکه چهار کشور خارجی دخیل در سانحه؛ امریکا، فرانسه، انگلیس و اوکراین بودند، افزود: این چهار کشور ۶۰ روز فرصت داشتند تا گزارش ایران را بررسی کنند و پاسخ‌های فنی خود را به این گزارش، نهایت تا ۹ اسفند به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند.

ذیبخش گفت: درحال‌حاضر تمامی کشورهای دخیل، جوابیه فنی خود را به سازمان هواپیمایی ارسال کردند و تیم بررسی سانحه هواپیمایی اوکراین نیز تا پایان امسال، نتیجه نهایی را برای عموم مردم منتشر خواهد کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: تیم بررسی‌کننده سانحه هواپیمای اوکراین در گزارش نهایی، حتماً نظرات فنی کشورهای دخیل را هم منتشر می‌کند.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر