|
کدخبر: 156615

شرط فروش بلیت نوروزی اتوبوس اعلام شد

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان‌ راهداری گفت: نوروز امسال فقط بلیت اتوبوس صندلی‌های کنار پنجره فروش می‌رود و مسافران می‌توانند تخلف در فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس و سواری کرایه را با تلفن ١٤١ در میان بگذارند.

راه و مسکن شرط فروش بلیت نوروزی اتوبوس اعلام شد

«داریوش باقرجوان» امروز شنبه افزود: تا این ساعت سفرهای ضروری با خودروی عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه برقرار است و سازمان راه‌داری موظف به تامین ناوگان سفر برای نوروز ١٤٠٠ است.

وی ادامه‌داد: ۱۴ هزار و ٢٠٠ دستگاه اتوبوس، ٢٣ هزار دستگاه مینی بوس و ٣٣ دستگاه سواری کرایه با ١١٠ هزار راننده و کمک راننده برای انجام سفرهای نوروزی پای کار هستند اما توصیه موکد سازمان راهداری منع سفر برای توقف گسترش زنجیره ویروس کرونا است.

این مسوول درباره شرایط و ضوابط فروش بلیت اتوبوس و کرایه سواری گفت: چه در خودروهای چهار ردیفه و چه خودروهای سه ردیفه فقط باید بلیت صندلی کنار پنجره به فروش برود.

وی اظهارکرد: هر مسافری که شاهد بود صندلی کناری او فروخته شده است، به سرعت اعتراض کند و علاوه بر آن از طریق روش‌های اطلاع‌رسانی شکایت خود را به سازمان راه‌داری اطلاع دهد.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان‌ راه‌داری خاطرنشان‌کرد: نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی از طریق پلیس راه وجود دارد اما اطلاع‌رسانی به موقع مسافران موجب جلوگیری از تخلف در لحظه سفر خواهد شد.

وی گفت: برای کرایه سواری عمومی نیز که چهار مسافر ظرفیت دارد، باید برای سه مسافر بلیت فروخته شود.

باقرجوان بیان‌داشت: استعلام کرونایی مسافران هنگام خرید بلیت انجام می‌شود و برای مسافرانی که استعلام آنان مثبت باشد بلیت صادر نمی‌شود.

وی درباره سوار کردن مسافران بین‌راهی نیز گفت: امکان استعلام در لحظه از طریق شماره ملی مسافر وجود دارد و رانندگان حق ندارند بدون وجود صندلی خالی کنار پنجره و استعلام کرونا مسافر بین راهی سوار کنند.

این مسوول از مسافران خواست تا از سه طریق سامانه ١٤١، سامانه پیامکی ٣٠٠٠١٤ و از طریق شماره‌هایی که در کارت هایی در اتوبوس‌ها گذاشته شده، هر گونه تخلف در جریان سفر را به مسوولان اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر