|
کدخبر: 151144

عوارض بندری ۷۰ درصد تخفیف دارد

فرهاد منتصر کوهساری گفت: در سال گذشته ۱۲۰ میلیون تن جابه‌جایی کالا در بنادر کشور داشته‌ایم و این امر سبب افزایش درآمد و رضایتمندی سرمایه‌گذاران شده است.

راه و مسکن عوارض بندری ۷۰ درصد تخفیف دارد

معاون امور بندر و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار یک بندر راهبردی، مهم و استراتژیک است و می‌توان از آن به عنوان پل ارتباطی ایران و هند استفاده کرد.

فرهاد منتصر کوهساری روز یکشنبه در نشست تشریح قابلیت‌ها و توسعه تجهیزات بندرشهیدبهشتی چابهار اظهارکرد: در سال گذشته ۱۲۰ میلیون تن جابه‌جایی کالا در بنادر کشور داشته‌ایم و این امر سبب افزایش درآمد و رضایتمندی سرمایه‌گذاران شده است.

وی افزود: بندرچابهار با عمق ۱۶ متر قابلیت پذیرش انواع کشتی‌های بزرگ و اقیانوس پیما را دارد و برای آماده‌سازی آنها هزینه‌های زیادی شده و دارای تجهیزات مناسب تخلیه و بارگیری است.

معاون امور بندر و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم‌اینک ۱۷ پروژه در بندر چابهار در حال اجرا و ۱۱ پروژه نیز در حال انعقاد قرارداد هستیم تا بتوان تخلیه و بارگیری کالا را گسترش داد و زمینه‌های رونق را فراهم کرد.

وی بیان کرد: عوارض بندری ۷۰ درصد تخفیف دارد و برای کالاهای وارداتی و صادراتی و کانتینرهای وارداتی به بندر چابهار تخفیف‌های خوبی در نظر گرفته شده تا شاهد رونق هر چه سریعتر این بندر باشیم.

کوهساری گفت: از تلاش‌های همه مسوولان و دست اندرکاران کشور هند برای حضور در بندر چابهار و توجه به توسعه این بندر قدردانی می‌شود.

وی تصریح کرد: تسریع در ساخت و تحویل تجهیزات از سوی کشور هند مورد درخواست است تا بتوان تمام تجهیزات به ارزش ۸۵ میلیون دلار را وارد و مورد استفاده قرار داد.

نخستین سرمایه‌گذاری تجهیزاتی شرکت هندی با ورود ۲ دستگاه جرثقیل به چرخه عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار با حضور معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه هند، نماینده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مدیران شرکت هندی IPGL رونمایی شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر