|
کدخبر: 149040

آپارتمان های ۷۰ متری تهران چند؟ + جدول

قیمت مسکن در محله‌های شمالی گران‌تر و در محله‌های جنوبی ارزان‌تر است و متوسط نرخ مسکن هر محله در تعیین نرخ آپارتمان‌های ۷۰متری موثر است.

راه و مسکن آپارتمان های ۷۰ متری تهران چند؟ + جدول

برای خرید واحد ۷۰متری با توجه به بودجه می‌توان محله و... را انتخاب کرد؛ زیرا در غالب محله‌ها در این متراژ می‌توان به راحتی آپارتمان خرید. نرخ مسکن نیز برای خرید آپارتمان‌های ۷۰متری به محله، امکاناتی که ساختمان دارد، تعداد واحدهای هر طبقه، جهت ساختمان، مصالحی که در آپارتمان به کار رفته و سن ساختمان بستگی دارد.

قیمت مسکن در محله‌های شمالی گران‌تر و در محله‌های جنوبی ارزان‌تر است و متوسط نرخ مسکن هر محله در تعیین نرخ آپارتمان‌های ۷۰متری موثر است.

در ادامه این گزارش به بررسی نرخ آپارتمان‌های ۷۰متری که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است خواهیم پرداخت. نکته مهم اینکه؛ تعداد معاملات نسبت به آذر ماه به شدت کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی یک ماه اخیر(بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است.

یکی از آپارتمان‌های ۷۰متری که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، واحدی ۷۴متری و ۲۰سال ساخت در بهارستان بود؛ بهارستان یکی از محله‌های قدیمی تهران است که در مرکز تهران قرار گرفته و سرچشمه، دروازه شمیران و ژاله از محله‌های همجوار آن محسوب می‌شود.

قیمت مسکن در بهارستان باتوجه به عوامل متعدد متغیر است؛ برای مثال این خانه متری ۲۸میلیون و ۴۴۴هزار تومان یعنی در مجموع ۲میلیارد و ۱۱۰میلیون تومان معامله شده است.

نارمک یکی از محله‌های تهران در شرق این شهر است. در نارمک تقریبا تعداد معاملات از سایر محله‌ها بالاتر است و نرخ مسکن نیز متغیر است و می‌توان واحدهایی ارزان‌تر یا گران‌تر از متوسط نرخ مسکن در آن دید. یک واحد آپارتمان ۷۲متری و ۱۷سال ساخت در نارمک متری ۲۴میلیون و۷۴۴ هزار تومان معامله شد. نرخ مسکن برای این واحد ارزان‌تر از متوسط نرخ مسکن در تهران بود.

هفت‌تیر یکی از محله‌های شلوغ تهران است که در منطقه۷ شهرداری تهران قرار دارد. بافت این محله قدیمی است و واحدهای مسکونی و تجاری در آن وجود دارد؛ موقعیت محله هفت تیر بسیار مناسب بوده و از نظر دسترسی وضعیت مطلوبی دارد. خیابان بهار، کریم خان و مفتح از خیابان‌های اصلی این محله محسوب می‌شود.

فردی برای خرید یک واحد آپارتمان ۷۰متری و یک سال ساخت در هفت تیر ۳۴میلیون و ۸۲۵هزار تومان هزینه پرداخت کرده است.

محله‌های غربی تهران طرفداران زیادی در حوزه خرید و یا رهن و اجاره مسکن دارد؛ پونک یکی از محله‌های غربی در منطقه۵ شهرداری تهران است که نرخ مسکن در آن کمی از متوسط نرخ مسکن در تهران بالاتر است؛ اما واحدهایی با قیمتی نزدیک و یا ارزان‌تر از متوسط نرخ مسکن در تهران نیز در محله پونک معامله می‌شود. خانه‌ای ۷۵متری و ۱۴سال ساخت در این محله غربی پایتخت متری ۲۸میلیون و ۲۰۰هزار تومان به فروش رسید.

افسریه محله‌ای در جنوب شرق تهران است که از سه خیابان اصلی تشکیل شده است. نرخ مسکن در افسریه معمولا از متوسط نرخ مسکن در تهران پایین‌تر است؛

برای مثال یک واحد آپارتمان ۷۴متری و ۵سال ساخت در این محله متری ۲۱میلیون و ۵۹۸هزار تومان معامله شد؛ این در حالی است که متوسط نرخ مسکن در تهران طی آذر ماه ۲۶میلیون و ۹۰۰هزار تومان اعلام شده بود؛ همچنین یک واحد آپارتمان ۷۱متری و ۱۸سال ساخت در خواجه نصیر طوسی متری ۱۸میلیون و ۲۹۹هزار تومان معامله شد.

یکی دیگر از محله‌های شرقی تهران کرمان است که در منطقه۸ شهرداری قرار دارد. این محله به بزرگراه رسالت و امام علی دسترسی دارد؛ نرخ مسکن برای خرید یک دستگاه آپارتمان ۶۹متری و ۲۰سال ساخت در کرمان یک میلیارد و ۲۶۱میلیون تومان بوده است. واحدی ۷۱متری و ۱۹سال ساخت در تهران نو نیز متری ۲۰میلیون و ۵۰هزار تومان به فروش رفت.

ارامنه محله‌ای در شرق تهران است. یک واحد آپارتمان ۷۱متری و ۶سال ساخت در این محله متری ۲۰میلیون و ۷۵۷هزار تومان و یک خانه ۶۹متری و ۱۵سال ساخت در اسلام آباد متری ۱۲میلیون و ۱۹۶هزار تومان فروخته شد.

همانطور که مشاهده شد محله در تعیین نرخ مسکن تاثیر بسیاری دارد و اینکه محله در کجای تهران قرار گرفته، دسترسی آن به چه صورت بوده و... در تعیین نرخ مسکن بسیار موثر است.

 

واحد70متری

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر