|
کدخبر: 139839

وضعیت بازار مسکن در نیمه اول آذر ماه

بررسی فایل‌های اجاره در یک هفته نخست آذرماه نشان می‌دهد مالکان تمایلی به عقب نشینی از نرخ‌های پیشنهادی گذشته ندارند و گاهی برای افزایش درآمد، موارد جالبی را پیشنهاد می‌کنند مانند پرداخت ماهیانه اجاره به دلار.

راه و مسکن وضعیت بازار مسکن در نیمه اول آذر ماه

مستاجران سهمی در شادی کاهش نرخ در بازارهای مختلف نداشته‌اند. در حالی که بازار مسکن در آبان ماه هم شاهد ریزش معاملات و هم سرعت رشد نرخ بوده اما رشد نرخ اجاره بها نسبت به مهر ماه نیز با شتاب بیشتری افزایش داشته است.

رشد بازار اجاره در آبان ماه

آمارهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی در بازار اجاره در آبان سال ۹۹ نسبت به مهرماه، ۲۸.۷ درصد افزایش نرخ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه مشابه سال قبل این رشد ۳۱.۹ درصد بوده است.

بررسی نرخ‌های پیشنهادی اجاره نشان می‌دهد که بیشتر مالکان بر اساس نرخ‌های معمول منطقه تعیین قیمت کرده‌اند اما در میان پیشنهادهای داده شده فایل‌های متفاوتی هم دیده می‌شود.

اجاره دلاری خانه در تهران

آپارتمانی ۴۰۰ متری و نوساز در محله فرشته که دارای سالن سینما، روف گاردن، ۲ پارکینگ و... اجاره ماهیانه ۱۵۰ میلیون دارد و اجاره بهای این ملک یک ماه باید جلوتر پرداخت شود.

در موردی دیگر آپارتمان قدیمی ۲۵۰ متری بدون هیچ امکانات ویژه‌ای در خیابان بزرگمهر به مبلغ اجاره ماهیانه ۲ هزار دلار پیشنهاد شده است.

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    به نظره من دلالان مسکن که قیمت های مسکن از سر ساماور بالا برده اند در جریان باشند که قیمت‌های فعلی اصلامنطقی نیست وبا دلار 100تومانی محاسبه شده و هیچ وقت بیش از این جای افزایش ندارد به کی می‌خواهند بفروشند مصرف کنندگان که توانایی خرید ندارند و نخواهند داشت یعنی این دلالان فکر می‌کنند کسایی از خارج خواهند آمد مگر مسکن کالای صادراتی است که با دلار حساب کتاب می‌کنند آن هم با دلار 100هزار تومانی

ارسال نظر