|
کدخبر: 129849

ماجرای پیامک های اشتباه وزارت راه چه بود؟

وزارت راه در قالب پیامکی به مالکان، آنها را به پرداخت مالیات بر خانه خالی تهدید کرده و موجب نگرانی مردم شده است، چرا ارگانی در حد و اندازه وزارتخانه چنین اشتباهی می‌کنند؟

در راستای دریافت مالیات از ملک، وزارت راه، مسکن و شهرسازی «سامانه املاک و اسکان» را راه‌اندازی کرده و طی هفته‌های گذشته در قالب پیامکی به مالکان اعلام کرده که باید برای تعیین وضعیت سکونت و مالکیت املاک خود در یک بازه زمانی به سامانه املاک و اسکان به آدرس https: //amlak.mrud.ir مراجعه کنند.

براساس این پیامک قرار بود مالکان وضعیت ملک خود را در بین چند گزینه «خودم ساکن هستم»، «دارای مستاجر»، «خالی از سکونت» یا «فروخته شده است»، انتخاب کنند.

اما این پیامک هفته گذشته با عنوان «آخرین اخطار» مجددا برای مالکان ارسال شد، در پیامک جدید آمده است که «مالک محترم: درصورت عدم تعیین وضعیت مالکیت و سکونت املاک خود در سامانه املاک و اسکان به نشانی https: //amlak.mrud.ir تا ۹۹/۰۷/۲۸ مشمول پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوید. وزارت راه و شهرسازی.»

پیگیری‌ها حاکی از این است که این پیامک برای همه مالکان بدون در نظر گرفتن انجام خوداظهاری توسط آنها ارسال شده، یعنی مالکانی که پس از دریافت پیامک اول نسبت به تعیین وضعیت سکونت و مالکیت خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کرده‌اند نیز این اخطار پیامکی را دریافت کرده‌اند.

این پیامک آزاردهنده وزارت راه‌وشهرسازی موجب نگرانی مالکان شده است. انتظار می‌رود سامانه‌های ملی در این سطح دارای استانداردهایی باشند. یکی از این موارد اتصال پایگاه داده به‌صورت برخط به سامانه ارسال پیامک است، این بدان معناست که افرادی که با مراجعه به سامانه مذکور، املاک به نام خود را تعیین تکلیف کرده‌اند، دیگر نباید در لیست دریافت‌کنندگان پیامکی قرار بگیرند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر