|
کدخبر: 128764

کار مستاجران سخت‌ تر شد

مستاجران علیرغم وعده‌های مسئولان مبنی بر دریافت ساده تسهیلات، با مشکلات متعددی در مسیر دریافت وام ودیعه مسکن مواجه هستند.

راه و مسکن کار مستاجران سخت‌ تر شد

این‌روزها که قیمت خانه هر روز در تهران رکورد می‌شکند و کرونا کسب‌و کارها را کساد کرده است طرح پردات وام ودیعه مسکن می‌تواند مشکلات قشر ضعیف جامعه را التیام بخشد اما به شرطی که مسیر دریافت آن نیز آن‌گونه که مسؤولان می‌گویند تسهیل شده باشد.

وام ودیعه مسکن مستأجران، تدبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا بود تا به واسطه آن قشر عظیم مستأجران بتوانند در شرایط افزایش هزینه‌های اجاره و بحران شیوع کرونا، از عهده تامین هزینه اجاره محل زندگی خود برآیند. بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای حمایت از مستأجران مبلغ ۵۰ میلیون تومان به مستاجران تهرانی، ۳۰ میلیون تومان به اهالی کلان‌شهرها و ۱۵ میلیون تومان به مستاجران ساکن سایر شهرها تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 مسکن ملی، متری چند؟

اما مستاجران علیرغم وعده‌های مسئولان مبنی بر دریافت ساده این تسهیلات، با مشکلات متعددی در مسیر دریافت وام ودیعه مسکن مواجه هستند. با توجه به گزارشات دریافتی از مستاجرین متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن، عدم تمکین بانک‌ها نسبت به شرایط ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص ضمانت این وام‌ها، الزام به ارائه کد رهگیری اجاره نامه توسط مستاجر و شایعه عدم امکان ثبت نام سایر وام‌های ویژه خرید و ساخت مسکن در صورت دریافت این وام از جمله مشکلات موجود بر سر راه دریافت این وام است.

 

 

منبع: مشرق

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها