|
کدخبر: 125569

انتشار یک گزارش تکان دهنده درباره قیمت مسکن

بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن را منتشر کرد.

راه و مسکن انتشار یک گزارش تکان دهنده درباره قیمت مسکن

بر این اساس متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵٫۱ و ۹۱٫۷ درصد افزایش یافت.

این در حالیست که این نرخ نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۰٫۵ و ۷۷٫۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن را منتشر کرد که بر این اساس متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷ درصد افزایش یافت و این در حالیست که این نرخ نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۰.۵ و ۷۷.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹، به ۸.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۸ درصد کاهش و ۲۰۳.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش در ماه شهریور، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۴۲.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

 

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها