|
کدخبر: 125370

نتیجه اعتراض بازنشستگان به هسمان‌سازی حقوق

محمد شریعتمداری اعلام کرد: روند همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی که مورد اعتراض بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور واقع شده، بازنگری می‌شود و فرآیند بازنگری در این مسیر به پایان نرسیده است و همچنان ادامه دارد.

راه و مسکن نتیجه اعتراض بازنشستگان به هسمان‌سازی حقوق

روند همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که مورد اعتراض بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور واقع شده، بازنگری می‌شود و فرآیند بازنگری در این مسیر به پایان نرسیده است و همچنان ادامه دارد.

این مطلب را محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و گفت: شیوه اجرای نظام همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران مشاغل سخت و زیان آور همچنان درحال بازنگری است.

بر اساس مصوبه اخیر هیأت وزیران، از این پس میزان حقوق مستمری بگیران تمامی صندوق‌های بازنشستگی به ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم‌طبقه مشترک خواهد رسید و دریافتی شاغلین و مستمری بگیران به عدالت نزدیک‌تر می‌شود. این فرآیند از ماه قبل در مورد مستمری ماهانه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اعمال شده و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری هم از همین ماه اجرا می‌شود.

سازمان تامین اجتماعی تاکنون مبلغ مستمری ماهانه بازنشستگان را براساس میزان دستمزد دو سال‌ آخر فعالیت شغلی وی تعیین می‌کرد. این رقم در سال‌های اخیر تحت تأثیر رشد نرخ تورم و تعیین نامتناسب دستمزد کارگران با هزینه سبد معیشت خانوار توسط شورای‌عالی کار، موجب کاهش قدرت خرید مستمری بگیران شده بود؛ از این رو قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی با موضوع «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین» توسط صندوق‌های بازنشستگی موافقت کرد تا میزان مستمری ماهانه بازنشستگان براساس عوامل مختلفی از جمله سوابق کاری، نوع شغل و … تعیین شود و علاوه بر آن هر ساله مبلغی بابت همسان‌سازی به حقوق بازنشستگان تعلق گیرد.

از طرف دیگر مطابق با ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی میزان حداقل مستمری ماهانه کارگران بازنشسته نباید کمتر از حداقل دستمزد تعیین شده توسط شورای‌عالی کار باشد، اما تعداد زیادی از مستمری‌بگیران در سال‌های اخیر جزو حداقل بگیران بوده‌اند که رقم دریافتی ماهانه آنها به مراتب کمتر از حداقل دستمزد تعیین شده توسط شورای‌عالی کار بوده است. به عنوان مثال مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی قبل از اجرای نظام همسان‌سازی حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در ماه حقوق دریافت می‌کردند که با حداقل دستمزد تعیین شده توسط شورای‌عالی کار فاصله زیادی دارد.اینک با اجرای نظام جدید همسان سازی، ماهانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان (بر اساس سابقه بیمه پردازی مستمری بگیر) به دریافتی ماهانه بازنشستگان حداقل بگیر افزوده شده است که این رقم از ماه گذشته به حساب آنها واریز شد.

بر مبنای نظام جدید همسان‌سازی حقوق، مستمری بگیران حداقل بگیری که ۳۰ سال سابقه بیمه پردازی دارند، حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه حقوق خواهند گرفت. این رقم تقریباً برابر با حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ است. با این وجود مستمری بگیران مشاغل سخت و زیان‌آور سازمان تأمین اجتماعی نسبت به نحوه محاسبه سنوات بیمه پردازی خود در تعیین حقوق جدید انتقاد دارند.

این گروه از مستمری بگیران معتقدند هنگام بازنشستگی، رقم مابه التفاوت سنوات بیمه پردازی آنها تا سقف ۳۰ سال از سوی کارفرمایان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است و در واقع سال‌های خدمت آنها در مشاغل سخت و زیان آور ۳۰ سال بوده است، اما در فرآیند جدید هنگام تعیین حقوق همسان‌سازی فقط سنوات بیمه پردازی توسط شخص مستمری بگیر ملاک قرار گرفته و رقم مابه التفاوت پرداختی از سوی کارفرمایان که منجر به افزایش سنوات بیمه پردازی آنها تا ۳۰ سال شده، مورد توجه قرار نگرفته است.

در پی این انتقادات، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قول داد که اشکالات و ایرادات طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور برطرف شود.

شریعتمداری سه هفته قبل هم در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: روند همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران مشاغل سخت و زیان آور مورد بازنگری قرار می‌گیرد ولی بلافاصله پس از این اظهارات وزیر کار، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت که فرآیند بازنگری حقوق همسان سازی مستمری بگیران مشاغل سخت و زیان آور به پایان رسیده و بررسی‌ها نشان می‌دهد تمام محاسبات قبلی سازمان تأمین اجتماعی درست بوده است.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، سنوات بیمه پردازی مشاغل سخت و زیان‌آور به ازای هر یک سال فعالیت شغلی کارگران، یک و نیم سال محاسبه می شود و کارفرمایان موظفند بابت این تسهیلات در زمان بازنشستگی به نرخ روز ۴ درصد حق بیمه بپردازد.

سالاری تأکید کرد: حقوق همسان‌سازی شده جدید این گروه از مستمری بگیران متناسب با سنوات بیمه‌پردازی افراد لحاظ شده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که مشکلی وجود ندارد.

با این حال محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر خلاف این اظهارات مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: برنامه همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی که با هماهنگی کامل کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی انجام شده، اکنون به اجرا گذاشته شده است.

به گفته وزیر کار، در اجرای این فرآیند نظرات کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی پیاده‌سازی و رعایت شده است، البته همچنان در مورد نحوه اعمال حقوق مستمری بگیران مشاغل سخت و زیان آور نظراتی وجود دارد که این نظرات جدید به کمیته کارشناسی سپرده شده است. شریعتمداری گفت: نتیجه بررسی کمیته کارشناسی هرچه باشد به اطلاع مردم خواهد رسید.

وزیر کار در واکنش به مغایرت گفته خود با اظهارات مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: شما بین حرف من و سازمان تأمین اجتماعی وارد نشوید، مسیری که طی می‌کنیم همین است.

اینک مستمری بگیران مشاغل سخت و زیان آور منتظر اعلام رسمی نتیجه بررسی فرآیند بازنگری در نظام همسان‌سازی حقوق خود توسط کمیته کارشناسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

برنامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در واقع شامل همه گروه‌های مستمری بگیر اعم از افراد بازنشسته، از کارافتاده کلی و بازمانده است و تمامی مستمری‌ بگیران (چه افراد حداقل‌بگیر و چه دریافت‌کنندگان مستمری‌های بیش از حداقل) متناسب با سنوات حق بیمه، مشمول این برنامه می‌شوند.

براساس آخرین آمار، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی در کشور وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کمتر از ۳۰ سال سابقه خدمت دارند و همچنین نزدیک به ۷۵۰ هزار نفر از این افراد، حداقل حقوق دریافتی ماهانه کمتر از یک ‌میلیون تومان دارند که با توجه به سابقه خدمت خود، افزایش حقوق خواهند داشت.

در نظام جدید پرداخت حقوق به مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی، مدت بیمه پردازی، نرخ حق بیمه پرداختی در دوران اشتغال و افت مستمری از شاخص‌های موثر در محاسبات همسان‌سازی است. به عبارت دیگر با اجرای این طرح حداقل مستمری برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با سابقه ۳۰ سال خدمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود. این رقم تاکنون یک میلیون و ۶۶۷ هزار تومان بود.

همچنین بازنشستگان حداقل بگیری که ۳۵ سال سابقه خدمت دارند و تاکنون ماهانه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتند، از این پس ماهانه ۳ میلیون تومان مستمری خواهند گرفت.

براساس این گزارش، حداقل حقوق مستمری بگیران دارای ۲۵ سال سابقه بیمه پردازی که در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۶۵ هزار تومان می‌گرفتند، مستمری آنها از این پس با ۶۰ درصد افزایش ۲ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان خواهد بود و حداقل حقوق مستمری بگیران دارای ۲۰ سال سابقه بیمه پردازی که اسفند پارسال یک میلیون و ۶۶۴ هزار تومان می‌گرفتند با ۴۸ درصد افزایش به مبلغ ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان می‌رسد.

متوسط حقوق دریافتی بازنشستگان دارای ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی در سال گذشته ۲ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان بوده است. دریافتی این گروه از مستمری بگیران حسب مورد پس از افزایش سالانه و متناسب‌سازی با افزایش حدود ۴۰ درصدی به بیش از ۴ میلیون تومان رسیده است.

اضافه می‌شود این مبلغ مربوط به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مبلغ اصلی ماهانه از اول مهر به حساب مستمری بگیران واریز شده است.

 

 

منبع: تجارت نیوز
  • مریض ازکار افتاده ارسالی در

    جناب وزیر خوابی از کار افتادگان کلی تامین اجتماعی ۱۵۰ت اضافه شده کم بگو ۵۰۰تا ۸۰۰

    • ازکارافتاده ازپاافتاده ارسالی در

      با سلام لطف کنید در مورد از کار افتادگان این سازمان که کمترین همسان سازی شا ملشا ن شده هم تجدید نظر نمایید

  • یه بازنشسته تامین ارسالی در

    2150 هزار تیرماه میگرفتیم الا شده 2390هز ار کجا 500 تا 800 هزار اضافه شده؟؟؟!!!! فیش حقوقیمون هست مدرک اشکار اینها یه مشت فریبکارن!

  • محمد ارسالی در

    جناب سالاری کجاکارشمادرست است بنده با۳۵س ال پرداخت بیمه و۴درصد بیشترازدیگران تازه کمترازکسی که ۳۰سال حق بیمه پرداخت کرده دریافتی من ۱۰۰هزارتومان کمتراست کجاشماعد الت رارعایت کردید که میفرماید همچیز درست است شما خداراقبول ندارید ویاوجدان کاری هم ندارید وگرنه اینگونه حرف نمیزدید

  • شیرین محمدی ارسالی در

    سلام چراحرف مفت میزنی آقای توهمی کجااول مهراضافه کردیدمردم مسخره کردیدخجالت بکشی دفقط حرف حرف ی چیزی بگیدآقای شریعتمداری که واقعی باشه مردادالکی ۵۰۰ریختیدکه قرار شدمهربریزیدولی خبری نشدازروی معده حرف نز ن

  • زن سرپرست خانواده ارسالی در

    همش کذبه سال98 با30سال سابقه 1640سال99اخرین حقوق شهریور 2300چرامیگید 2800 حق الناس خوردن نداره

  • مژده خجسته ارسالی در

    با سلام بله مخصوصا بازنشسته ای که دختر د انشجو دارد رشته عمران آب و مهندسین آینده ایران ما و دختری که قصد دارد تمام عمرش به ایران خدمت کند و مخصوصا به رهبر انقلا ب جانم فدای ایران و رهبر.

  • بازنشسته ارسالی در

    آیا کسی که دردوران اشتغال حق بیمه بیشتری پرداخت کرده نباید ازاون شخصی که حق بیمه کمتری پرداخت کرده حقوقش افزایش بیشتری د اشته باشه این که عدالت نیست تازه تبعیض د یگه اینکه بازنشستگان کشوری برین ببینین د رهمین امسالچندمرحله افزایش حقوق داشتن .ش ما مردم گیرآوردین.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام

  • ناشناس ارسالی در

    سلام آقای وزیر کار و آقای مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی فرق همسانسازی تامین اجتماع و خدمات کشور درکجا هست که انها با شاغلین همتراز همسانسازی شده اند ولی تامین اجتماع خیر آیا این نا عدالتی نیست به نظر شما که دم از عدالت می زنید من 32 در ادارت دولتی خدمت کردام وکارمند دولت بوده ام ودر دوران دفاع مقدس 40 ماه در جبهه بوده ام وشماها مدیون حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی

  • ناشناس ارسالی در

    این چه متناسب سازی هست ؟ این همه تفاوت ب ین بازنشستگان تاجین اجتماعی و لشکری و کش وری ؟؟!! واقعا که .. امیدوارم آهشان دامن تان را بگیرد

  • ابوالفضل ارسالی در

    با سلام‌.اخر بی انصافهای دروغگو .من از کار افتاده کلی هستم با دریافتی ۲۳۰۰ .خرج مدرسه ۳تا فرزندم رو بدم .یا کرایه خونه .پس خوراک پوشاک و بهداشت را چکنم‌.مگر ما از کارافتادگان دست خودمون بوده ک از کارافتاده شدیم .باید حق بیمه ما همان ۳۰ سال محاسبه شود .شما دزدید .

  • ناشناس ارسالی در

    شماها چقدر بی عدالت هستید چرا اینقدر فرق بین لشکری و تامین اجتماعی. تامین اجتماع ی میگه 2 بار افزایش حقوق داشته.فقط نگاه کنید که تواین تورم چقدر افزایش دادن 2 مر حله رو روی هم بزاری یک میلیون نمیشه. در صورتیکه لشکری رو تقریبا 2 برابر حقوقشان افزایش دادین این کجا همسازی سازی حقوق با زنشستگان هست. درضمن ماکه مستمری بگیر هست یم همسرفون فوت شده باید سابقه کارکامل در نظر بگیرید مگه مرگ دست خود آدم هست؟ طبق سابقه همون سالی که فوت شده در نظر گرفته اید. ما دیگه خیلی مظلوم واقع شدیم اونم ت وی این تورم

  • ناشناس ارسالی در

    رفتار شما یزدی است چرا فرق

  • مستمر بگیر ارسالی در

    اخه بی وژدانها چرا اینقدر حق ما را میخور ید تازه بعد از این همه سال چندرقاض به حق وق ها اضافه کردید دوباره ۱۰۶ تومان از حق وقم این ماه کسر کردید خدا ازتون میگذره و اقعا که حرام خورید

  • محمدصدق ارسالی در

    سلام ۴۵سال درتولیدی کفش جوانیم رفت سابقه بیمه کم ردکردن کارفرمام فوت کرده ۱۲ سال سابقه داشتم سختی کارتعلق گرفت همه امضاش ده بود گفت ۲۰سالت پرشده نامه را بردم شعب ه خ سعدی آخرین دفه اونجا بیمه بودم شعبه ۲۰ حدود ۲۰سال شایدم بیشترردنکردن برایم م اموربیمه میومدکارفرما میبردش دفتر یه پول ی میدادن بهش میرفت حاظرم روی قرآن بزنم چ ونکه باچشمای خودم دیدم اعتراض میکردیم بی رونمون میکرد سختی کارتعلق گرفت همه امضا کرده بودن نامه را خودم گرفتم بردم شعبه خ سعدی چرا نباید قبول نکنند شعبها جوابی ه م ندادن بمن حریف نشدم یه مسعول نباید بگه چرا قبول نکردین با۶۴ سال سن زیر یک ملیو ن تومان چطوری زندگیمو بچرخونم توان کارکر دنم ندارم یه مسلمان مرد سختی کارمارا بگی ره از شعبه بیمه کارفرما فوت کرده مسعولین ای بیمه ها که فوت نکردن جواب سربالا بم ن داده خدایایادرست کن یانفسمو بگیر انقدر خجالت خانواده نکشم آمین

  • ناشناس ارسالی در

    سلام این چه جور همسان سازی بازنشستگان کش وری لشگر چند برابر ما حقوق می گیرند ما ب ا این تورو م سر به فلک کشیده چطوری میتون م زندگی کنیم آقا یان دولت همه چیز به عقب برگردانید ما همسان سازی نمی خواهیم این همسان سازی شما پول دو کیسه برنج نمیشه همش حرف شما ها که از حال ما خبر ندارید تا بفهمید چه سخت زندگی می کنیم بی چاره م اها که دارد به شما ها خوش کردیم و شما می گید یک بام دو هوا است

  • ناشناس ارسالی در

    ناشناس

  • ناشناس ارسالی در

    ناشناس 1399/7/30دروغگو های کثیف دزدهای ک ثیف به خدا واگذارتون می کنم همسانسازی 25 9000 حقوق 959000 تومان ظلم پایدار نمی ما ند

  • ناشناس ارسالی در

    1399/7/30

  • ناشناس ارسالی در

    1399/7/30خدایا ما با این حقوق کم به کی پ ناه ببریم خدایا کمکمون کن خدایا حق مان را تو بگیر مستا جریم جوان بیکار داریم ج وان محصل داریم همسر بیمار داریم ایا ما ب اید بمیریم ایا ما بنده تو نیستیم خدایا ک مکمون کنهمسان سازی فقط 259000تمان فقط در وغ فقط دروغ

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    اکبر افتخاری از پرداخت حقوق بازنشستگان ک شوری با افزایش‌های جدید خبر داد.
    ت مام امکانات دولت وشخص رئیس برنامه وبودجه در اختیار باز نشستگان لشکری و کشوری ودو لتی با ۹۰ در صد حقوق شاغلین ازمنابع دولت ی و هرچه نداری وبلایای آسمانی
    و هز اران مشکلات وعزا گرفتن مسئولان درافزایش چندر قاز افزایش ۲۶ درصدی باز نشستگان تام ین اجتماعی انهم از منابع خودشان بدون منت دولت .این ظلم وتبیعض
    بین بازنشسته ها قابل دوام نیست
    وهرچه

  • نا شناس ارسالی در

    1399/8/1حقوق ما با 12 سال سابقه شده 9550 00 تومان من این سوال را از مسولین دارم ا یا شما خودتون می تونید با این حقوق زندگی کنید ایا ما مردم این کشور نیستیم ما با ید به کجا پناه ببریم الهی که خدا از شما مسولین بی لیاقت نگذره ظلم پایدار نمی مان د

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا به مستمری بگیران گمشده. این باماه گذشته فرقی نکرده

  • abbas ارسالی در

    جناب آقای سلام خسته نباشی اینجانب نسبت ب ه افزایش واریز مشاغل سخت 4 درصد اعتراض د ارم با 35 سال کمتر از 33سال و 31 سال از همکارانم گرفتم نمیشه اسم بیارم ولی کد مل ی خودم 1755404239 است . با تشکر از شما

  • ناشناس ارسالی در

    حقوق که از تامین اجتماعی میگیرم و همکا رم که از صندوق کشوزی دریافت می کند قبل ا ز همسان سازی حکم یکی بود ولی بعد همسان سازی 3میلون تفاوت داردبا توجه همه سوابق یکیست جای تامل دارد چه همسان سازی

  • ابوالفضل ارسالی در

    با سلام .چرا از کارافتادگان تامین اجتمای ی باید اینقدر بهشون ظلم بشه .اخر با دریا فتی ۲۳۰۰ و ۳ فرزند چطور زندگی کنیم خدا ر یشتون رو بخشکونه که اینقدر حق کشی میکنید

  • مستمری بگیر بدبخت تامین اجتماعی ارسالی در

    چرا چرند میگی با بیست سال سابقه پرداخت ب یمه وشصت سال سن دومیلیون ودویست حقوق دری افتی منه واقعا با این دروغ ها که بهم میب افید فکر میکنید همسان سازی را درست اجرا کرده اید عدالت شما با دروغ گفتنه ایول به این همه مدریت

  • لیلا بهمنی ارسالی در

    سلام.پدر من شغلش نقاش اتومبیل بوده و حقوق بازنشستگی ش زیر یک میلیون هست .کجا میتونم اقدام کنم بابت افزایش حقوقش

  • زهره بیگم تقوی ارسالی در

    اخه ی زن با حقوق ۲۱۰۰ با کلی قسط و اجاره خونه چجوری باید زندگی کنه با این همه تورم ؟ انصافتون کجاس ؟شماها خداروهم در نظر گرفتید تو این همسان سازی ؟ چرا باید بین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با لشگری و کشوری این همه تبعیض باشه؟ مگه ماها ادم نیستیم یا شاید فکر کردید ماها تو این مملکت و گرونی نون نمیخوریم هیچی حالیمون نمیشه؟ مگه شما تو این مملکت زندگی نمیکنید؟

  • مجتبی امینی ارسالی در

    خلاصه اینکه اینجانب از مدیر کل تامین اجت ماعی سوال میکنم، و از ایشان میخواهم که ج واب در خور ومحکمه پسند نیز به من بدهد ،ا ول این که فرموده بودید حق بیمه بیشتر حقو ق بیشتر! این جانب در زمان خدمتم میانگین ۳ سال اخر کارم حدودا ۹۰ ساعت اضافه کار د اشته ام و حق بیمه هم کامل پرداخت شده و الان با فردی که اضافه کار نداشته و حتی ک ارکرد شرکت مذکور در طی ۵سال اخیر تعطیل و ورشکست (هپکو)میباشد الان بالاتر از حقوق این حقیر میگیرد. حتی جای سوال است که حق بیمه هم همانند من و امثال من نیز پرداخت نکرده اند !خوب بفرمایید، این سوال من چه جوابی دارد؟ ضمنا مدت ۱۱ سال در محیط سخت و زیان اور هم بود ه ام که با شکایت، به سازمان تامین رسیده و حالا داریم دوباره د یوان جواب بدهد و شما ایا چون شود حقی به من بدهید یا ندهید خوب بفرمایید، جوابی بر ای من دارید یاخیر؟ و اگر نیست، حق و حقوق م چه می شود؟ و سالهاست این تو فکرم مرا م ی خورد! و ان این است کسی که حق بیمه کامل را میدهد؛ اضافه کار دارد؛ با کسی که حق بیمه میدهد، و اضافه کار ندارد، درجدول ش ما حقو قشان یکی است ! این کجای عدالت است ! و ایا فکر می کنید کارگر و بازنشسته متو جه نیست و یا متوجه نمی شود ؟مسله این است که کسی جوابش را نمی دهد! را درست کنید وچون سازمان کسی جوابت را نمیدهد با تشک ر منتظر جوابم ممنونتم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام چرا نظر مارا ثبت نفرموده بودید

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    باسلام
    خواهشا فکری برای همسان سازی حقوق کارکنان دولت که بازنشسته تامین اجت ماعی هستند برداریدحقوق افرادیکه با یک سا بقه و یک طبقه حقوقی و  کارمند رسمی مدیری ت خدمات کشوری بوده اند بازنشسته شده اند افرادی که صندوق بازنشستگی کشوری بوده اند همسان سازی برایشان اجراشده ولی کارمند ر سمی دولت که بازنشسته صندوق تامین اجتماعی بوده از همسان سازی خبری برایش نیست و بی ش از دو میلیون تومان حقوقش از همکارش در صندوق بازنشستگی کشوری کمتراست؟؟؟!!!!
    کی مشکل همسان سازی حقوق کارمندان دول ت که بازنشسته تامین اجتماعی هستند حل میش ه؟

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام خواهش میکنم اینقدر مردم رامسخره نکنید شما مسولین دل همه کسانی که به شما اعتماد کردن را شکستین

  • ولی اله ایمانی ارسالی در

    سلام چرا حقوق کارهای سخت وزیان اوررااصلا ح نکردیدچراحقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باحقوق بازنشستگان کشوری ولشکری اینقدراخ تلاف دارد چرا یکبام دو هوا چرافقط عیدی ب ازنشتگان کارگری راکارمندی پرداخت میکنید این کجای عدالت است من بابیست وپنجماه جبه ه و ده درصد جانبازی وسی وچهارسال ونیم سا بقه باید دومیلیون دریافتی داشته باشم باا ین تورم سرسام اور چگونه زندگی کنیم این ع دالت کجاست تاماپیدا کنیم

ارسال نظر