|
کدخبر: 120227

تدوین طرح پیش فروش ساختمان در مجلس

نماینده سبزوار در مجلس با بیان اینکه نمایندگان به دنبال ساماندهی بازار مسکن هستند،گفت: وکلای ملت طرحی برای پیش فروش ساختمان تدوین کرده اند.

راه و مسکن تدوین طرح پیش فروش ساختمان در مجلس

بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار در مجلس با بیان اینکه اخیراً جمعی از نمایندگان طرحی را برای ساماندهی پیش فروش ساختمان طراحی کرده اند، گفت: در چند سال گذشته مشکلاتی در راه پیش فروش ساختمان وجود داشته که باعث اختلافاتی بین خریدار و فروشنده شده که امیدواریم با این طرح برخی از این مشکلات حل شود.

وی با اشاره به جزئیاتی از این طرح، ادامه داد: بر اساس این طرح که تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است، ‌قرارداد پیش فروش ساختمان باید از طریق تنظیم سند رسمی نزد دفاتر اسناد رسمی صورت پذیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: همچنین سامانه پیش فروش ساختمان باید ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون با مسئولیت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور راه‌اندازی و اجرا شود.

نماینده سبزوار در مجلس عنوان کرد: در صورت تصویب نهایی این طرح،‌ موارد امکان فسخ معامله از سوی طرفین قرارداد و چگونگی اعمال حق فسخ و اقدامات پس از فسخ و همچنین تعیین خسارات ناشی از فسخ معامله باید به صورت مشخص تعیین شود.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه مجلس یازدهم به دنبال ساماندهی بازار مسکن است، اظهار داشت: طرح های از جمله مالیات بر خانه های خالی که به تصویب نمایندگان رسید و یا طرح ساماندهی مسکن و طرح پیش فروش ساختمان برای ساماندهی و جلوگیری از آشفتگی بازار مسکن است که نمایندگان در حال پیگیری آنها هستند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر