|
کدخبر: 101165

مسکن مهری که به راحتی پراید خرید و فروش می شود

یکی از مشاوران املاک که سال های سال است در این بخش فعال است،گفت: پر طرفدارترین مسکن مهر مربوط به پروژه‌های کوزوو و کیسیون است. این دو پروژه در پرند معروف هستند و همانند پراید به راحتی خرید وفروش می‌شوند.

راه و مسکن مسکن مهری که به راحتی پراید خرید و فروش می شود

یک مشاور بنگاه معاملات املاک گفت: میانگین قیمت در فاز یک متری ۶تا ۷میلیون تومان است اما قیمت های خارج از عرف نیز زیاد است، به عنوان مثال یک آپارتمان ۱۲۵ متری در فاز یک، ۹۰۰میلیون تومان نرخ گذاشته شده است. متقاضیان خرید مسکن باید هوشیار باشد تا در تله این افراد گرفتار نشوند.

معاملات مسکن در شهر جدید پرند در قالب شخصی ساز‌ها و مسکن مهر معامله می‌شود. در اردیبهشت ۹۹ قیمت مسکن در شهر جدید پرند اندکی رشد داشت. بیشترین افزایش قیمت مسکن در این شهر در طول سال ۹۸ رخ داد.

آپارتمان‌های معامله شده در فاز صفر و فاز ۱ بالاترین قیمت مسکن را در طول یک سال گذشته داشتند.

فاز های شهر جدید پرند

یکی از مشاوران املاک در شهر جدید پرند گفت: پرند ۷فاز دارد که فاز صفر، یک و ۲ شخصی ساز است و فاز ۴ ، ۵ ، ۶ و بخشی از فاز ۳مربوط به مسکن مهر است.

دسترسی به مترو در شهر جدید پرند

وی افزود: نزدیک‌ترین مترو به پرند، مترو شاهد، صادقیه و آزادگان است که به طور میانگین ۳۰ دقیقه با شهر جدید پرند فاصله دارد.

 فاز صفر و یک شهر جدید پرند، بهترین و گران‌ترین منطقه پرند

یکی از مشاوران املاک در فاز ۲ گفت: گران ترین آپارتمان ها د فاز صفر و یک هستند. آپارتمان‌ها در این دو فاز ، نوساز و اغلب در ۳ و ۴ طبقه هستند. یک واحد آپارتمان ۹۰ متری، دو خوابه در فاز ۱، در حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

فاز ۲ قدیمی ساز و خوش قیمت

یکی دیگر از مشاوران املاک که ۱۰ سال است در این شهر زندگی می کند، اظهار کرد: میانگین نرخ مسکن در فاز صفر و یک پرند، متری بین ۶ و نیم تا ۷ و نیم میلیون تومان است. در فاز دو میانگین قیمت متری ۵ میلیون تومان است

وی در ادامه افزود: فاز ۲ شهر جدید پرند ساختمان‌ها ۳ و ۴ طبقه هستند. نداشتن آسانسور مشکل اساسی اغلب ساختمان‌های فاز ۲ است. در فاز۲ با ۷۰۰ میلیون تومان یک آپارتمان ۱۶۵ متری می‌توان خرید. تفاوت نرخ طبقه اول و چهارم در حدود ۵۰ میلیون تومان است.

۱۲۵ متری، ۹۰۰ میلیون تومان

این فعال بازار مسکن در شهر جدید پرند گفت: در برخی بخش های فاز یک قیمت آپارتمان تا متری ۸ تومن هم اعلام می شود به عنوان مثال یک آپارتمان ۱۲۵ متری در فاز یک، کلید نخورده ، ۹۰۰ میلیون تومان نرخ گذاشته شده است. متقاضی خرید مسکن باید هوشیار باشد تا گران نخرد‌.

یکی از بنگاه‌های معاملات املاک که نسبت به بقیه منصف تر بود گفت: نرخ مسکن در فاز صفر متری ۶ تا ۶ ونیم میلیون تومان، فاز یک بین ۶و نیم تا ۷ میلیون تومان نرخ گذاشته شده است. نرخ مسکن در فاز ۱ قبل از عید متری زیر ۷ میلیون تومان بود و این نرخ در مشابه سال پیش متری ۵ میلیون تومان بود.

یکی از فعالان مسکن در پرند که در بخش مسکن مهر کار می کند، نرخ مسکن در فاز ۲ پرند را متری بین ۵ تا ۵ میلیون و ۵۰۰هزار تومان عنوان کرد و گفت: آپارتمان‌های مسکن مهر پرند بین ۳ تا ۱۵ طبقه است و در سه فاز ۴ و ۵ و ۶ قرار دارد. در حدود ۱۰ درصد از فاز ۳ نیز مربوط به مسکن مهر است. نرخ مسکن در این فاز از شهر جدید پرند ۳ تا ۳ و نیم میلیون تومان است.

وی افزود: بخشی از این آپارتمان‌های مسکن مهر مربوط به نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی همچون نهاجا و هواپیمایی است.

قول ایجاد خط جدید مترو

وی در ادامه گفت: سال هاست قول خط مترو به اهالی شهر جدید پرند داده شده است. می‌گویند یک ایستگاه مترو در فاز یک و پایین اداره آگاهی و یک ایستگاه مترو در فاز ۵ و نزدیک به برج کزوو قرار است افتتاح شود، اما هنوز خبری از ریل‌گذاری هم نیست.

این فعال عرصه ساخت و ساز ادامه داد: فاز‌ها علی رغم تفاوت قیمتی که دارند به هم چسبینده‌اند و به طور معمول با یک بلوار از هم جدا می‌شوند به عنوان مثال فاز صفر و یک را بلوار شاهد از هم جدا می‌کند. بلوار علامه طباطبایی حد فاصل فاز ۱ و ۲ است. بلوار چمران فاز ۲ و ۳ را از هم جد می‌کند. فاز۳ و ۴ را بلوار ابن سینا و پارک مشاهیر، فاز ۴ و ۵ را بلوار ۲۲ بهمن، فاز ۵ و ۶ را بلوار پیامبر اکرم (ص) از هم جدا می‌کند.

بیشترین امکانات شهری از جمله مدارس، مراکز خرید، درمانگاه در فاز ۲ قرار دارد.

وی افزود: ویلایی سازها در شهر جدید پرند در متراژ متوسط ۲۰۰ متر ساخته شده‌اند. در شمال فاز ۲ یک ویلایی ساز ۲۵۰ متری ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نرخ گذاشته شده است. با همین متراژ در جنوب فاز دو یک ویلایی ساز ۲۰۰ میلیون تومان ارزان تر است.

وضعیت ویلایی ساز ها

وی افزود: ویلایی سازها در شهر جدید پرند در متراژ متوسط ۲۰۰ متر ساخته شده‌اند. در شمال فاز ۲ یک ویلایی ساز ۲۵۰ متری ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نرخ گذاشته شده است. با همین متراژ در جنوب فاز دو یک ویلایی ساز ۲۰۰ میلیون تومان ارزان تر است.

وی در ارتباط با مسکن مهر در شهر جدید پرند گفت: قیمت مسکن در شهر جدید پرند در اردیبهشت نسبت به اسفند سال ۹۸، گران تر شده است. سال پیش مسکن مهر در پرند میانگین یک میلیون تومان بود امروز به طور میانگین متری ۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

یکی از مشاوران املاک که سال های سال است در این بخش فعال است،گفت: پر طرفدارترین مسکن مهر مربوط به پروژه‌های کوزوو و کیسیون است. این دو پروژه در پرند معروف هستند و همانند پراید به راحتی خرید وفروش می‌شوند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها