|
کدخبر: 306780

۶ دلیل مهم و ضروری برای اینکه از لباس زیر استفاده کنید

در این مطلب ۶ دلیل برای استفاده از لباس زیر را با شما در میان می گذاریم و از اهمیت استفاده از لباس زیر در شرایط مختلف صحبت می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

دیگر رسانه99 ۶ دلیل مهم و ضروری برای اینکه از لباس زیر استفاده کنید

پوشیدن لباس زیر بین انسان ها قدمتی بسیار طولانی دارد. می توان گفت قدیمی ترین لباس هایی که بشر به تن کرده لباس زیر هستند. دلیل آن هم اهمیت پوشاندن و محافظت از اندام های تحتانی و بهداشتی است. حتی امروزه نیز لباس زیر از جمله ضروریات پوشاک برای هر فردی محسوب می شود. شورت و سوتین، دو لباس زیر مورد نیاز خانم هاست که خوشبخانه مدل های بسیار متنوعی دارد. قیمت سوتین و شورت نیز با توجه به مدل و کیفیت آن متغیر است، اما برای همه ی سلیقه ها و نیاز ها، لباس زیر مناسب وجود دارد. اگر تابحال فکر می کردید پوشیدن لباس زیر تنها برای زیباییست، ما در این مطلب 6 دلیل مهم برای این که باید از لباس زیر (شورت و سوتین) استفاده کنید را به شما معرفی می کنیم.

 لباس زیر زنانه

  1. حفظ بهداشت اندام جنسی با پوشیدن شورت

مهم ترین دلیلی که باید از شورت استفاده کنید، حفظ بهداشت و سلامت در اندام جنسی است. بانوان به طور طبیعی دارای مقداری ترشحات و رطوبت در قسمت واژن هستند؛ بنابراین لازم است تا یک لباس زیر با جنس نرم و لطیف به تن داشته باشید تا این ترشحات را جذب کرده و اجازه ی نفوذ به شلوار شما را ندهد. بیماری های پوستی نظیر فولیکولیت، یا عفونت های باکتریایی و واژینال از جمله مواردیست که با نپوشیدن شورت اتفاق می افتد. دقت کنید که لباس زیر شما حتما باید جنس با کیفیت، نرم و نخی داشته باشد تا اجازه ی تبادل هوا را در نواحی حساس بدهد. بهترین گزینه برای استفاده ی روزمره، شورت های نخی ساده هستند. قیمت شورت زنانه نخی نیز مناسب است و می توانید چندین شورت را با هزینه ای مناسب تهیه کنید.

 

  1. جلوگیری از حساسیت، عرق سوز و خارش های پوستی

یکی دیگر از فواید پوشیدن لباس زیر، جلوگیری از بروز حساسیت های پوستی، ایجاد راش و خارش است. تماس مستقیم ناحیه تناسلی با جنس زبر و نامناسب شلوار، می تواند موجب احساس خارش، حساسیت های پوستی به شکل راش یا قرمزی و تورم شود. لازم است تا این ناحیه حتما با پارچه ای نرم و لطیف و تمیز در تماس باشد. هم چنین نپوشیدن شورت می تواند در بسیاری از افراد موجب برخورد کشاله ران ها با یکدیگر و به دنبال آن عرق سوز شود. با پوشیدن شورت علاوه بر حفظ بهداشت، از بروز خارش و حساسیت های پوستی و عرق سوز و تاول های ناشی از آن هم جلوگیری می کنید.

 

  1. محافظت و حمایت از سینه ها را فراموش نکنید

علاوه بر شورت، سوتین ها نیز از لباس زیر هایی هستند که برای محافظت از بدن لازم اند. پوشیدن سوتین برای جلوگیری از جابجایی زیاد سینه ها و فشار به بافت سینه، هم چنین جلوگیری از برخورد مستقیم سینه ها با جنس های زبر و حساسیت زای لباس ها مفید است. یک سوتین مناسب، هم اندام شما را زیباتر نشان می دهد و هم موجب راحتی بیشتر، بخصوص زمان فعالیت می شود. اگرچه پوشیدن سوتین در همه ی مواقع ضروری نیست، اما بهتر است در مواردی مانند زمان ورزش، برای ثابت ماندن سینه ها از سوتین استفاده کنید. سوتین های ورزشی یا نیم تنه برای زمان ورزش، سوتین های راحتی نخی برای زمان استراحت و سوتین های فرم دهنده و مجلسی برای زمانی که می خواهید شیک تر باشید مناسب اند. قیمت سوتین بسته به مدل و کیفیت آن ها متفاوت است.

 

  1. اعتماد به نفس و زیبایی بیشتر

بسیاری از افراد با تصور این که لباس زیر آن ها دیده نمی شود، از شورت و سوتین های تکراری و کهنه استفاده می کنند. اما باید بدانید که لباس های زیر در زیبایی اندام و هم چنین اعتماد به نفس و روحیه شما تاثیر زیادی دارند. یک سوتین قدیمی و نامناسب، سینه ها را به خوبی فرم نمی دهد و لباس ها نیز تنخور خوبی نخواهند داشت. با پوشیدن یک سوتین و شورت زیبا و سالم، هم احساس راحتی و طراوت بیشتری خواهید داشت و هم اعتماد به نفس و روحیه ی بهتر. ست شورت و سوتین از بهترین گزینه ها بدین منظور است.

 

  1. جلوگیری از بوی نامطبوع بدن

پوشیدن شورت تا حد بسیار زیادی جلوی انتشار بوی نامطبوع ناشی از ترشحات طبیعی واژن را می گیرد. علاوه بر آن، شستشوی لباس زیر به مراتب آسان تر و سریعتر از شستشو شلوار یا دامن است. برای جلوگیری از تعریق و به دنبال آن بوی بدن بخصوص در روزهای گرم سال و در قسمت زیر سینه ها نیز بهتر است از سوتین های نخی استفاده کنید.

 

  1. از ایجاد لک و آسیب به لباس ها جلوگیری کنید

ایجاد لکه ناشی از ترشحات یا خون قاعدگی در خانم ها امری عادی است. در صورتی که از شورت استفاده نکنید، این لکه ها به شلوار یا دامن شما آسیب می رساند. برای محافظت بیشتر بخصوص در دوران عادت ماهانه یا نزدیک به آن، حتما از لباس زیر استفاده کنید. برای راحتی بیشتر، می توانید شورتکس یا شورت پریودی تهیه کنید. شورتکس نوعی شورت مخصوص به عادت ماهانه است که چند لایه بوده و امکان ایجاد لک و نشت خون به لباس های شما را از بین می برد.

 

سخن آخر

در این مطلب 6 دلیل مهم برای آن که باید از لباس زیر استفاده کنید را مطرح کردیم. حفظ بهداشت و سلامتی، جلوگیری از بروز حساسیت و ناراحتی های پوستی، زیبایی و اعتماد به نفس، محافظت از اندام  و هم چنین لباس های شما، از جمله دلایلی هستند که باید از لباس زیر، یعنی شورت و سوتین استفاده کنید. فراموش نکنید که کیفیت لباس زیر های شما نیز نقش زیادی در سلامت و استفاده از فواید لباس زیر دارد. در صورتی که لباس زیر شما کیفیت لازم را نداشته باشد، استفاده از آن ها حتی ممکن است ضرر هایی نیز داشته باشد. بنابراین در تهیه ی لباس زیر حتما به کیفیت، جنس لباس و مناسب بودن مدل توجه کنید.

 

برچسب ها : لباس زیر,لباس زیر زنانه,شورت زنانه,سلامت بانوان,شورتکس

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها