|
کدخبر: 168468

آخرین قیمت گوشت گوساله در بازار + جزییات

میرزا امین، نایب رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران با بیان اینکه فروش واحدهای صنفی ما در تهران کاهش یافته است، گفت: قیمت گوشت لخم گوساله به ۱۴۵ هزار تومان رسیده و بیشتر از آن گرانفروشی است.

دیگر رسانه99 آخرین قیمت گوشت گوساله در بازار + جزییات

«سید مهدی میرزا امین» افزود: تعطیلی تالارها و رستورانها نیز در کاهش مصرف گوشت گوساله و رکود در بازار بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی با بیان اینکه عدم برگزاری مراسم افطاری در کاهش مصرف گوشت در بین مردم نیز تاثیرگذار بوده است، گفت: کاهش قدرت خرید مردم در رکود فروش گوشت قرمز در واحدهای صنفی عضو این اتحادیه و کاهش مصرف در بین مردم بسیار موثر بوده است.

متوسط فروش هر واحد صنفی در تهران ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم گوشت گوساله

نایب رئیس اول اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روازنه به طور متوسط یک واحد صنفی چقدر گوشت گوساله می فروشد، گفت: هم اکنون به طور متوسط یک واحد صنفی ما در تهران بین ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم گوشت گوساله می تواند، بفروشد.

این مقام مسئول در اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران یادآور شد: البته میزان فروش گوشت قرمز به تعداد قصابی ها در معابر تهران نیز بستگی دارد، زیرا در خیابانی که ۴ قصابی دارد با خیابانی که ۱۵ واحد صنفی آن قصابی هستند، میزان فروش آنها با یکدیگر متفاوت است و هرچه تعداد بیشتر باشد فروش کمتر خواهد بود.

میرزا امین در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود گوشت قرمز در بازار، گفت: هیچ کمبودی در بازار گوشت قرمز کشور وجود ندارد، اما افزایش قیمت سبب شده که مردم توان خرید نداشته باشند و معمولا با پرداخت حقوق کارکنان دولت فروش واحدهای صنفی ما از ۲۷ هر ماه آغاز تا پنجم ماه بعد ادامه دارد و مابقی روزها عموما فروشی وجود ندارد و یا بسیار کمتر است.

نایب رئیس اول اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران اظهار داشت: هم اکنون همکاران ما هر کیلو لاشه گوشت گوساله را در میادین ۱۰۵ هزار تومان می خرند که با تمیز کردن چربی و استخوان آن قیمت آن به ۱۲۵ هزار تومان می رسد و با سود بیش از ۱۰ درصدی هم اکنون قیمت گوشت لخم گوساله ۱۴۵ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت چرخ کرده در حضور مشتری ۱۲۵ هزار تومان است.

نایب رئیس اول اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در قیمت گوشت گوساله هم اکنون دربرخی از واحدهای صنفی در تهران بیشتر از ۱۴۵ هزار تومان است، گفت: قیمتی که اتحادیه به اتاق اصناف و سایر مراجع قانونی اعلام کرده ۱۴۵ هزار تومان است، اما ممکن است در برخی از مناطق تهران به سفارش مشتری گوشت پاک کرده ای را فروشندگان آماده کنند که قیمت آن بیشتر از ۱۴۵ هزار تومان باشد.

میزرا امین بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت کالاها، قیمت گوشت قرمز در کشور زیاد نیست، اما کاهش قدرت خرید مردم و کم شدن مصرف گوشت قرمز در بین خانواده ها، میزان فروش در بین واحدهای صنفی عرضه کنندگان گوشت گوساله و حتی گوسفند را به رکود برده است.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها