|
کدخبر: 85948

استارتاپ‌ها موتور محرکه نوآوری دانشگاه‌ها

مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با بیان این که استارتاپ‌ها موتور محرکه نوآوری برای جهت‌دهی به ایده‌ها در خارج دانشگاه هستند، گفت: استارتاپ‌هایی که در مرکز خدمات فناوری و داخل دانشگاه هستند، نیازمند ارائه خدمات منتورشیپ و توانمندسازی هستند.

گسترش‌نیوز: مهندس دهبیدی‌پور در اختتامیه یازدهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف با نام VCcup درباره اهمیت و هدف VCcup اظهار کرد: VCcup جایی است برای دیده شدن. فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ کسب‌وکار در فضای دانشگاه و آموزش و توانمندسازی و رفع چالش‌ها و موانع از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های این جشنواره است.

startup-fanavari.jpg

وی ادامه داد: تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان دوره‌های قبل امروزه صاحبان شرکت‌های چند ده میلیاردی شده‌اند. باید خروجی VCcup طرحی باشد که توسط سرمایه‌گذاران شکار شود و باید جشنواره را به سمتی سوق دهیم که به این هدف برسیم.

وی همچنین درباره نیازهای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارها گفت: استارتاپ موتور محرکه نوآوری برای جهت‌دهی به ایده‌ها در خارج دانشگاه است. استارتاپ‌هایی که در مرکز خدمات فناوری و داخل دانشگاه هستند، نیازمند ارائه خدمات منتورشیپ و توانمندسازی هستند.

غزاله جنتی، دبیر یازدهمین دوره جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف نیز درباره فعالیت‌های تیم برگزارکننده VCcup گفت: ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان، توانمندسازی و پشتیبانی از طرح‌های کسب‌وکار و ایجاد ارتباط بین صاحبان ایده و طرح‌های نوآورانه و سرمایه‌گذاران از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های ما در این جشنواره بود.

وی افزود: دبیرخانه جشنواره در طول مدت فراخوان تعداد ۱۲۰ ایده‌طرح کسب‌وکار و استارتاپ را دریافت کرد که از این میان، تعداد ۶۰ اثر طی مرحله غربالگری به مرحله داوری غیر حضوری راه پیدا کردند، تعداد ۱۸ اثر به مرحله داوری حضوری رسیدند و در رویداد اختتامیه در مجموع ۸ طرح کسب‌وکار و استارتاپ به رقابت پرداختند.

جنتی تصریح کرد: برای معرفی VCcup در کل کشور، تیم برگزارکننده رویداد یازدهمین جشنواره VCcup در شهرهای شیراز، سمنان، قزوین و گرگان رویدادهایی برگزار کردند.

بر اساس اعلام دانشگاه شریف، پس از ۶ ماه و ۱۲۰ تیم شرکت‌کننده در سه بخش کسب‌وکارهای نوپا (استارتاپ)، طرح کسب‌وکار و ایده و با کمک اعضای مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره و رویداد رقابت تیم‌های کسب‌وکاری با نام VCcup در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در این مراسم ۴ تیم در هر یک از دو بخش کسب‌وکارهای نوپا و طرح کسب‌وکار به عنوان تیم‌های اصلی به ارائه کسب‌وکار خود در مقابل حضار و داوران پرداختند. نحوه ارزیابی تیم‌ها بر اساس توجه به پارامترهای رقبا، بازار، ناوبری ایده‌ها و نحوه ارائه بود. رای گیری برای انتخاب تیم برتر توسط داوران با امتیازهای داده شده به تیم‌ها و همچنین حضار مراسم با رای دادن به یکی از ۴ تیم در هر بخش و با سامانه پیامکی معین انجام شد. در انتها نیز تیم‌های برتر هر بخش اعلام شده و از آنها تقدیر شد و جوایز مرتبط به آنها تقدیم شد.

سه تیم در بخش استارتاپ و سه تیم در بخش کسب و کار مقام اول تا سوم را کسب کردند. همچنین سه تیم مننتخب جشنواره در حوزه هوش مصنوعی تقدیر شدند و دو تیم نیز در بخش محیط‌زیست مقام‌های برتر را از آن خود کردند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها