|
کدخبر: 74331

استا‌رت‌آپ‌ها‌ حمایت مالی می‌شوند

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تلاش ما این است که استارت‌آپ‌ها همانند شرکت‌های دانش‌بنیان با موانع مالی مواجه نشوند.

گسترش‌نیوز: دکتر سیاوش ملکی‌فر امروز در گردهمایی فناورانه سازمان‌ها، صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت‌ها راه‌اندازی شده است.

startup-342.jpg

وی با بیان اینکه از این رو ابزارهای مشخصی برای حمایت از شرکت‌ها تعیین شده است، گفت: همچنین ما در این صندوق درصدد برآمدیم که به صورت غیرمستقیم ابزارهایی را برای حمایت از استارت‌آپ‌ها در نظر بگیریم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به یکی از طرح‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای خریداران محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ما یک طرحی برای لیزینگ محصولات دانش‌بنیان در نظر گرفته‌ایم و آن هم این است که خریدار می‌تواند تنها ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد خود با شرکت دانش‌بنیان را پرداخت و مابقی را صندوق پرداخت کند تا به این واسطه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان وارد بازار شوند.

وی ادامه داد: این طرح ارائه شده از سوی صندوق به خریداران، سه ساله با نرخ ۹ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی موظف است تنها به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات ارائه کند، گفت: اما طبق برنامه‌ریزی‌های صندوق، به صورت غیرمستقیم می‌توانیم استا‌رت‌آپ‌ها را حمایت کرده و برنامه هایی در طول چرخه عمر استا‌رت‌آپ‌ها در نظر گرفته‌ایم.

ملکی فر افزود: استا‌رت‌آپ‌ها می‌توانند تسهیلات کم بهره را از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری که این صندوق‌ها مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی هستند، دریافت کنند.

وی بیان کرد: درحال‌حاضر ۲۰ شتاب دهنده دانش‌بنیان در راستای شتاب دهی استا‌رت‌آپ‌ها فعالیت می‌کنند که ما در صندوق نوآوری و شکوفایی از این شتاب دهنده‌ها حمایت می‌کنیم تا بدین واسطه به صورت غیرمستقیم استا‌رت‌آپ‌ها بتوانند ایده‌های خود را به مرحله اجرایی برسانند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: تلاش ما این است که استا‌رت‌آپ‌ها نیز همانند شرکت‌های دانش‌بنیان با موانع مالی مواجه نشوند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها