|
کدخبر: 68354

در نشست خبری «کرومیت؛ با موضوع معدن و اکتشاف معدنی» مطرح شد؛

گل‌گهر پرچمدار حمایت از استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها

نشست خبری «کرومیت؛ با موضوع معدن و اکتشاف معدنی» امروز با حضور مقامات سازمان زمین‌شناسی ایران، ایمیدرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، استادان و دانشجویان حوزه معدن و صنایع معدنی در مرکز رشد و نوآوری شماره ۲ دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

گسترش‌نیوز: نشست خبری «کرومیت؛ با موضوع معدن و اکتشاف معدنی» امروز با حضور مقامات سازمان زمین‌شناسی ایران، ایمیدرو، وزارت صنعت معدن و تجارت، استادان و دانشجویان حوزه معدن و صنایع معدنی امروز صبح در مرکز رشد و نوآوری شماره ۲ دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

مرتضی براری، ریاست سازمان فضایی ایران و معاون وزیر ارتباطات و جمشید ملارحمن مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر فناوری در این نشست خبری حضور یافتند. گل‌گهر به عنوان پرچمدار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های معدنی حامی این رویداد بزرگ ملی است.

photo22222222222222111`.jpg

از دیگر حاضران این نشست خبری می‌توان به شبنم یزدانی سرپرست دفتر توسعه کسب و کارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران، سید محسن قندی دستیار معاون وزیر و ریاست سازمان فضایی، فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، علی‌اصغر اصغرزاده مدیر اکتشاف ایمیدرو، محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، نقی‌زاده مدیر مرکز رشد دانشگاه علامه، اسدالله کشاورز مدیر کل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت و غلامرضا ملاطاهری مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اشاره کرد.

photo1111134579423.jpg

حامد عسکری زاده، مشاور ارشد امور اجرایی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به عنوان نماینده شرکت گل‌گهر در نشست خبری «کرومیت؛ با موضوع معدن و اکتشاف معدنی» عنوان کرد: گل‌گهر نخستین مجموعه معدنی است که مهندسی معکوس را در بومی‌سازی راه انداخت و حمایت از استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها را در برنامه‌ فعالیت‌های خود قرار داده است. این موضوع می‌تواند یک شروع موفقیت آمیز برای فعالان حوزه معدن، صنایع معدنی‌، دانش‌بنیان‌ها و صاحبان سرمایه باشد.

IMG987324621.JPG

از حاشیه‌های برگزاری این نشست خبری می‌توان به بازدید مقامات وزارت صمت، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، ایمیدرو از بوت‌کمپ معدن شتاب‌دهنده سی‌سوتک اشاره کرد. این بوت‌کمپ به مدت ۲هفته در حوزه معدن و اکتشافات معدنی به شکل متمرکز فعالیت می‌کند.

پذیرای استارت‌آپ‌ها در حوزه معدن هستیم

محمد نقی‌زاده، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی در این نشست خبری اظهار کرد: مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها را در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی داریم. همچنین مجموعه‌ای از شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها در بخش‌های مختلف تهران زیرمجموعه این مرکز است.

وی با اشاره به آزمایشگاه‌های تخصصی این دانشگاه گفت: تنوع در بخش‌های مختلف علوم اجتماعی، در حوزه های‌تک و کسب و کارهای اینترنتی است.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه پذیرای استارت‌آپ‌ها در حوزه معدن هستیم، گفت: اتصالی با مجموعه‌های دیگر در حوزه بازاریابی ایجاد شده است. تعداد زیادی از متخصصان و دانشجویان شرکت می‌کنند و در کنار گروه‌های تخصصی فنی قرار می‌گیرند.

در حوزه معدن عقب‌افتادگی داریم

هدایت‌الله آقایی، معاون پیشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: یک نوع عقب‌افتادگی در حوزه معدن داریم و دلیل آن میزان پایین سهم در تولید ناخالص داخلی است.

وی افزود: میزان اشتغال مستقیم در حوزه معدن و صنایع معدنی بسیار کم است.

معاون پیشین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عقب‌افتادگی در حوزه فناوری از مهم‌ترین مشکلات بخش خصوصی است اما اوضاع فناوری در بخش دولتی بهتر است.

علی اصغرزاده، مدیر اکتشاف ایمیدرو در این نشست خبری گفت: استراتژی ما در ایمیدرو این است که به دنبال اکتشاف در عمق برویم. برای اجرا نیاز به روش‌های جدید داریم و برای آن از خبرگان و استارت‌آپ‌ها کمک می‌گیریم، دست یاری به سوی دانشگاه‌ها دراز کرده‌ایم. امیدواریم بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

گفتنی است اصغرزاده از مرکز رشد دانشگاه علامه، بازدید و از یک اپلیکیشن جدید رونمایی کرد. گفته می‌شود برداشت آنی کل استخراج معدن از مزیت‌های این اپلیکیشن است.

معدن، یکی از شریان های اصلی در اقتصاد

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی نیز در این نشست گفت: بخش معدن یکی از شریان‌های اصلی در اقتصاد ایران خواهد بود.

فرید دهقانی با اشاره به اینکه پاشنه آشیل بخش معدن فناوری است و در این حوزه عقب هستیم افزود: هم‌اکنون استارت‌آپ‌ها در ایران در حال توسعه و شکل‌گیری هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه صندوق بیمه معدن، حاکمیتی و حمایتی است اظهار کرد: صندوق بیمه معدن ریسک‌های سرمایه‌گذاری در معدن را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه هدف تاسیس صندوق، کاهش ریسک با هدف جذب سرمایه‌گذاری در بخش معدن است تصریح کرد: صندوق بیمه معدن از استارت‌آپ‌ها حمایت خواهد کرد.

فرید دهقانی، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در ادامه افزود: حمایت از استارت‌آپ‌های معدنی در صندوق بیمه معدن، حدود یک ماه است که شروع شده است. حمایت و کاهش ریسک، هدف اصلی است.

گفتنی است مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت معدنی، از مرکز رشد دانشگاه علامه و رونمایی از نرم‌افزار تیزنگر بازدید کرد. گفته می‌شود این نرم‌افزار اقدام به پایش دائمی معادن روباز خواهد کرد.

نیازمند حمایت ایمیدرو

مجید وفایی‌فرد، مدیر مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی ایران نیز در نشست خبری «کرومیت؛ با موضوع معدن اکتشاف» گفت: مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان که تعداد آنها به حدود ۲۰۰شرکت در زمینه کسب و کارهای معدنی می‌رسد، حمایت می‌کند.

وی افزود: امیدواریم ایمیدرو با توجه به سیاست‌های مجموعه از زیست‌بوم‌ها و استارت‌آپ‌ها حمایت‌ کند.

مدیر مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی ایران تصریح کرد: با تلاشی که در ۲دهه شده، بسیاری از نیازهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی کشور در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی تامین شده است.

۳۸۰لایه اطلاعاتی در دست تهیه

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در نشست خبری «کرومیت؛ با موضوع معدن و اکتشاف» گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی حدود ۶دهه است که فعالیت می‌کند و دارای وظیفه حاکمیتی است.

رضا جدیدی افزود: این سازمان در ۲حوزه تولید و بخش حفظ ثروت فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸۰لایه اطلاعاتی در کشور در حال تهیه است اظهار کرد: ذخیره شناسایی شده کشور ۵۵ میلیارد تن است و ۲برابر این عدد ذخیره زمین‌شناسی کشور است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها