|
کدخبر: 57474

گسترش‌نیوز گزارش می‌دهد؛

استارت‌آپ‌های خوشمزه چند میلیاردی

استارت‌آپ‌ها در سال‌های اخیر تحولات عظیمی در صنعت فناوری به پا کرده‌اند. بسیاری از استارت‌آپ‌ها با ارائه خدماتی متنوع تأثیرات زیادی بر زندگی ما بر جای گذاشته‌اند تا جایی که سبک زندگی بسیاری از ما با ورود آنها تغییرات زیادی کرده است.

گسترش‌نیوز: استارت آپ (به انگلیسی: Startup یا Start-up) را به فارسی به شرکت نوپا ترجمه کرده‌اند. در سال‌های اخیر استارت‌آپ‌هایی در حوزه صنعت غذایی، انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها در جهان شکل گرفته‌اند که به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند؛ اریک اشمیت، رئیس هیات‌مدیره آلفابت به برخی ویژگی‌های استارت‌آپ‌های موفق اشاره کرده است. او می‌گوید: «یک شرکت خوب با استفاده از اندروید، iOS و یادگیری ماشینی، از جمعیت عموم مردم اطلاعات جزئی و معمولی دریافت می‌کند و از این اطلاعات چیزی یاد می‌گیرد.» او ادامه داد: « این الگو، یعنی جمع سپاری اطلاعات، یادگیری از آن و فروش نتیجه، برای تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ ۱۰۰ میلیارد دلاری شانس بسیار زیادی دارد. اگر من بتوانم از کاربرانم چیزی یاد بگیرم و نتیجه‌ای را بفروشم که از دانش هر یک از آنها برتر باشد، همه برنده خواهند بود.».

ghazastartup.jpg

در ادامه این گزارش تعدادی از استارت‌آپ‌های موفق جهان در صنعت غذا را به شما معرفی می‌کنیم؛

Impossible Foods : این شرکت دانش‌بنیان در سال۲۰۱۱ در شهر کالیفرنیا در ایلات متحده امریکا شروع به کار کرد. این استار‌آپ‌ یکی از مجموعه‌هایی است که پایه اغلب غذاهای آن پروتئین‌های گیاهی است.

ghaza1.jpg

این شرکت محصولاتی تولید می‌کند که در آنها از پروتئین‌های حیوانی استفاده نمی‌شود. در واحد تحقیقات و توسعه این استارت‌آپ گیاهان مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مشخص شود از چه گیاهانی می‌توانند مواد مغذی که ارزشی معادل پروتئین‌های معمول داشته باشند را استخراج کرد. دو محصول مهم این شرکت که به بازار عرضه شده و مورد استقبال قرار گرفته همبرگر و سوسیس گیاهی است.

Ripple Foods: این شرکت در سال ۲۰۱۴ در کالیفرنیا تأسیس شد. هدف این شرکت پیدا کردن جایگزین گیاهی برای لبنیات است. این شرکت موفق شد نوشیدنی از نخود تهیه کند و در سال ۲۰۱۷توانست این محصول خود را به بازار کانادا عرضه کند.

ghaza2.jpg

این شرکت نوشیدنی عرضه می‌کند که ماده اصلی آن پروتئین نخود است و از وانیل و شکلات برای طعم‌دهندگی به آن استفاده می‌شود. محصول دیگری که این شرکت تولید می‌کند ماست یونانی است. محصولات دیگری که این شرکت برای تولید آن برنامه‌ریزی کرده پنیر و بستنی با استفاده از پروتئین نخود است که به زودی به بازار عرضه خواهد شد. جالب است بدانید این شرکت در سال ۲۰۱۸ مبلغی بیش از ۶۵ میلیون دلار برای تحقیقات و توسعه محصولات خود اختصاص داد.

Beyond Meat: این شرکت یک مجموعه تولید محصولات غذایی مبتنی بر جایگزینی گوشت است که در سال ۲۰۰۹ در لس‌آنجلس امریکا تأسیس شد و نخستین محصولات خود را سال۲۰۱۳ به بازار عرضه کرد.

ghaza3.jpg

این شرکت هدف خود را این تولید انواع محصولات با پروتئین‌های گیاهی قرار داد. این شرکت برای تولید محصولات خود از پروتئین‌های موجود در نخود، برنج و سویا استفاده می‌کند و آنها را با روغن نارگیل، سیب‌زمینی، پودر انار و انواع ماد معدنی ترکیب می‌کند تا به جای گوشت گوسفند، گوشت گوساله و گوشت مرغ مصرف شوند.

Huel: این برند غذایی پودری تولید می‌کند که متشکل از جو، پروتئین برنج، پروتئین نخود، آفتابگردان، نارگیل و ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این پودر تمام نیازهای غذایی بدن انسان را تأمین می‌کند.

ghaza4.jpg

این شرکت انگلیسی تنها در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۴ میلیون پوند درآمد داشت و درحال‌حاضر یکی از سریع‌ترین شرکت‌های در حال رشد انگلستان است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها