|
کدخبر: 55796

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

استارت‌آپ‌هایی که صاحبانشان را میلیاردر کردند

استارت‌آپ (به انگلیسی: Startup یا Start-up) یا شرکت نوپا یا نوآفرین شده به یک شرکت یا کسب‌وکار گفته می‌شود که معمولاً به‌تازگی و درنتیجه کارآفرینی ایجادشده است، رشد سریعی دارد، و در جهت تولید راه‌حلی نوآورانه و دوام‌پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل‌گرفته است.

گسترش‌نیوز : چندین تفاوت میان استارت‌آپ و کسب‌وکار وجود دارد. از تفاوت‌هایی که بین استارت‌آپ و کسب‌وکار وجود دارد به مواردی مثل: خلاقانه و نوآورانه بودن استارت‌آپ، رشد سریع آن‌ها، تکیه‌بر فضای مجازی و اینترنت برای خدمت‌دهی و گستردش کار و جذاب بودن برای سرمایه‌گذاران می‌توان اشاره کرد. رسیدن به استارت‌آپ موفق مثل هر کسب‌وکار دیگری عوامل مختلفی را می‌طلبد، نه فقط یک ایده خوب!

startup-novin.jpg

وقتی استارت‌آپی به موفقیتی دست‌یافته، قطعاً حرفی برای گفتن دارد و برای کسانی که تازه اول راه هستند توصیه‌های ارزشمندی دارد.

در این گزارش چند استارت‌آپ موفق را معرفی می‌کنیم؛

  • CastBox

CastBox می‌خواهد به جایگاهی نظیر YouTube اما درزمینه تولید و پخش فایل‌های صوتی دست پیدا کند. این شرکت یک پخش‌کننده پادکست است که به کاربران کمک می‌کند تا پادکست‌های جدید را پیدا کنند و به آنها گوش دهند. مؤسس این شرکت، Xiaoyu Wang، می‌خواهد همان‌طور که با چند کلمه در صفحات جست‌وجوی وب می‌توان به مقالاتی درباره آن کلمات دست‌یافت او هم می‌خواهد این امکان را برای مخاطبان ایجاد کند تا آنها با واردکردن بخش‌هایی از هر نوع فایل صوتی در این برنامه کامپیوتری، فایل صوتی موردنظر خود را بیایند.

CastBox مبلغ ۱۶ میلیون دلار بودجه در اختیار دارد تا ویژگی جست‌وجوی صوتی را راه‌اندازی کند.

  • Slack

اسلک که کوتاه شده عبارت "Searchable Log of All Conversation and Knowledge " است.

اسلک پلتفرمی است که بیش از ۶ میلیون نفر کاربر در سراسر جهان دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد و اکنون در سال ۲۰۱۹ ارزشی بالغ‌بر ۵ میلیارد دلار دارد.

اما اسلک چیست و چه می‌کند؟

اسلک، slack، یک چت روم برای کل شرکت است. اسلک تیم کاری، به چند کانال کوچک تقسیم می‌شود تا اعضای گروه باهم در آنها حرف بزنند و مسائل و علایقشان را در میان بگذارند. استفاده از اسلک تا حدی نیاز به ایمیل را کاهش می‌دهد مخصوصاً ایمیل‌های کوتاه و زمان‌بر را. خوب است بدانید اسلک تنش کاری بین همکاران را کاهش می‌دهد و همه‌چیز را متمرکز می‌کند و کمک می‌کند تا اندکی هوشمندانه‌تر باهم کار کنید. شاید بیشترین کاربرد اسلک هم در این بخش باشد که افراد یک گروه کاری، شرکت، استارت‌آپ یا … در موضوعات مختلف با هم تعامل دارند و می‌توانند انسجام کاری و تیمی خود را به‌خوبی حفظ کنند.

  • DigitalOcean

دیجیتال اوشن یا digitalocean شرکتی است که خدمات ابری ارائه می‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد و در طول سال‌های فعالیت خود رشد چشمگیری داشته است. اما DigitalOceanچه می‌کند؟

وقتی کارفرمایی، سفارش کاری را به یک برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده می‌دهد، و ضمناً خواهان مشاهده سریع نخستین نمونه کار است، چه باید کرد؟

در چنین مواردی که سفارش‌دهنده اصولاً عجول است، یا اینکه پروژه از نوعی است که ضرورتاً باید در نخستین فرصت ممکن نتیجه اولیه را دید و بعد تصمیمات مهم‌تر را اخذ کرد، استفاده از سرویس کلود بهترین گزینه است. با این انتخاب، می‌توان در مدت زمانی کوتاه، داده‌های بسیاری را پیکربندی نمود. در چنین موقعیتی یکی از گزینه‌های دیجیتال‌اوشن (digital ocean) است، سرویسی که داده‌ها و اطلاعات را سریع‌تر از آنچه فکرش را می‌کنید، پردازش و پیکربندی می‌کند.

در سال ۲۰۱۷ این شرکت از سوی نشریه فوربز به‌عنوان یکی از ۱۰۰ شرکت برتر جهان در حوزه خدمات ابری رایانه‌ای در میان بیش از ۵۰ هزار شرکت انتخاب شد.

  • eShares

قصد دارد به پلتفرمی تبدیل شود که به نیازهای شرکت‌های خصوصی در زمینه سهام پاسخ دهد. این استارت‌آپ شروع به طراحی نرم‌افزاری است که شرکت‌ها بتوانند سهام خود را در بورس مدیریت کنند

eShares به شرکت‌هایی مثل Slack، Funding Circle، و Flexport کمک می‌کند تا با استفاده از نرم‌افزار مدیریتی این شرکت وضعیت سهامشان را پیگیری کنند. این شرکت با استفاده از مدل کسب‌وکار اشتراکی، با حدود ۶٫۰۰۰ شرکت کار می‌کند. گام بعدی این شرکت کار با شرکت‌ها در فرآیند عرضه سهام عمومی‌شان است.

  • Mixpanel

Mixpanel با استفاده از ابزارهای تست A/B به شرکت‌ها کمک می‌کند تا متوجه شوند مشتریان وقتی از وب‌سایت آنها بازدید می‌کنند یا از اپلیکیشن‌های موبایلی‌شان استفاده می‌کنند چه رفتاری دارند. این استارت‌آپ می‌خواهد این توانایی را به مشتریانش بدهد که صرفاً به آمار بازدید توجه نکنند و نگاه عمیق‌تری داشته باشند و به‌کل مسیری که مشتریان پیموده‌اند توجه کنند. Mixpanel در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و هم‌اکنون ارزش آن نزدیک به یک میلیارد دلار است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها