|
کدخبر: 316047

بازار خودرو | واردات خودرو

فوری / رونمایی از خودروهای وارداتی نیروی انتظامی

نیروی انتظامی از دولت اجازه دریافت دو هزار دستگاه خودروی سواری را اخذ کرده است که این موضوع باعث بروز پرسش‌هایی در جامعه شده است. در پاسخ به این سوالات، سخنگوی نیروی انتظامی به این نکته اشاره کرد که این مجوز در راستای برنامه‌های گسترده‌ای است که هدف از آن‌ها به‌روزرسانی ناوگان خودرویی فراجا می‌باشد.

خودرو فوری / رونمایی از خودروهای وارداتی نیروی انتظامی

سردار سعید منتظرالمهدی توضیح داد که نیروی انتظامی عمدتاً از خودروهای تولید داخلی در ماموریت‌های درون‌شهری خود بهره می‌گیرد. اما برای ماموریت‌های فرامرزی و عملیات در مناطق دشوارگذر، نهاد نیاز به استفاده از خودروهایی با توانایی و سرعت بالا دارد که متناسب با محیط‌های عملیاتی خاص باشد.

این مقام انتظامی تاکید می کند بنابراین نیروی انتظامی برای این منظور اقدام به اخذ مجوز برای واردات خودروهای مورد نظر با توجه به شرایط عملیاتی گوناگون کرده است.

منتظر المهدی گفت مصوبه ای که نیروی انتظامی برای واردات خودرو دریافت کرده شرطی مبنی بر واردات خودروهای برقی و هیبریدی دیده نمی شود و نیروی انتظامی به دنبال واردات خودروهای پر قدرتی است که با شرایط عملیاتی در مناطق صعب العبور متناسب باشد.

با توجه به اظهارات سخنگوی نیروی انتظامی و همچنین تجربیات گذشته این نیرو در استفاده از برندهای خودروساز خارجی در ناوگان خود پیش بینی می شود بخش عمده ای از خودروهای وارداتی توسط این نهاد انتظامی از نوع پیکاپ باشد. محصولات برند تویوتا، چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در دورانی که نیروی انتظامی در مناطق مرزی مشغول انجام وظایف خود بوده، امتحان خود را پس داده است بنابراین این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد بار دیگر حضور محصولات این خودروساز ژاپنی در ناوگان لُجستیک نیروی انتظامی باشیم.

البته فراموش نکنیم با توجه به رابهطه اقتصادی گسترده میان ایران و چین، محصولات برندهای خودروساز این کشور پهناور آسیایی که به واسطه محدودیت های تعیین شده در آیین نامه واردات خودرو نمی توانند پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار گیرند تا مصرف کنندگان عادی به آنها دسترسی داشته باشند نیز می تواند مدنظر نیروی انتظامی قرار گیرد.

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها