|
کدخبر: 296607

خبر مهم درباره قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو

روز چهارشنبه گذشته (۱۰ خرداد)، مهلت هشت روزه ثبت درخواست خرید خودرو برای متقاضیانی که در مرحله دوم سامانه یکپارچه شرکت کرده بودند و در بازه‌ی ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت حساب وکالتی تعریف و ۱۰۰ میلیون تومان وجه مسدود کرده بودند، به اتمام رسید. این افراد در لیست نوبت‌دهی قرار گرفتند تا قرعه‌کشی امروز (۱۷ خرداد) صورت گیرد.

خودرو خبر مهم درباره قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو

در این دوره متقاضیان می‌توانستند از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت برای تعریف حساب وکالتی و واریز وجه اقدام کنند. پس از آن، طی پنج روز، اطلاعات متقاضیان از بانک به سامانه ارسال شد و فرآیند ثبت درخواست خودرو از سوم خرداد آغاز شد. سایت سامانه از چهارشنبه سوم خرداد فعال شد تا مشتریان بتوانند پنج اولویت خودرویی مورد نظر خود را انتخاب کنند. با این حال، سامانه حدود یک روز و نیم با اختلال مواجه شد، اما از بعد از ظهر روز پنجشنبه (۴ خرداد) سایت به طور رسمی فعال شد و متقاضیان توانستند ثبت درخواست خودرویی خود را انجام دهند.

طی این دوره، مشتریان واجد شرایط که حساب وکالتی خود را تعریف و وجه مورد نظر را مسدود کرده بودند، از میان ۲۳ محصول ارائه شده توسط چهار شرکت سایپا، مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و فرداموتورز با قیمت کارخانه‌ای (مصوب شورای رقابت)، برای ثبت پنج اولویت خودرویی مورد نظر خود اقدام کردند. سپس، پایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان که در لیست نوبت‌دهی قرار گرفته بودند، آغاز شد و طی هفته جاری تکمیل شد تا امروز (۱۷ خرداد) قرعه‌کشی اولویت‌بندی با حضور دستگاه‌های نظارتی انجام شود.

از فردا (پنجشنبه) تا روز جمعه (۱۹ خرداد)، پایش‌های بعدی صورت خواهد گرفت و سپس لیست نوبت‌دهی به خودروسازان ارائه خواهد شد تا بر اساس برنامه تولید، در ۲۴ خرداد ماه زمان تخصیص نهایی و در نهایت لیست اولویت مشتریان و نوبت تحویل خودروها مشخص شود.

نکته قابل توجه این است که تمام این فرآیندها تاکنون صورت گرفته است در حالی که قیمت برخی خودروها (به ویژه خودروهای مونتاژی) هنوز مشخص نیست. قیمت خودروهای مونتاژی همچنان موضوعی پر ابهام است که هنوز نامشخص است کجا حل خواهد شد. از یک سو شورای رقابت بر مصوبه خود تاکید دارد و از سوی دیگر شرکت‌های خودروساز از موضع قیمتی که خودشان تعیین کرده‌اند، پایین نیامده‌اند.

 

 

منبع: خودرو بانک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها