|
کدخبر: 267745

تارا برقی در راه بازار خودرو

قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو با تشریح برنامه‌های کیفی این شرکت از رونمایی خودرو تارا تمام برقی تا پایان امسال خبر داد و گفت: ساخت و توسعه خودرو برقی نیازمند ایجاد زیرساخت است و در صورت تأمین این زیرساخت‌ها، به‌صورت انبوه تولید آن شروع خواهد شد.

کیانوش پورمجیب؛ قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته کیفیت محصول تارا از نظر موتور و گیربکس در سطحی ارائه می‌شود که مشتریان تا ۶ ماه دلیلی برای مراجعه به نمایندگی‌ها نداشته باشند. درصورتی‌که مراجعه مشتریان به نمایندگی‌ها در کمتر شش ماه باشد بسته خدماتی در حوزه موتور و گیربکس برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم. پس از محصول تارا دو محصول دیگر نیز به این بسته اضافه خواهد شد.

وی افزود: این‌چنین طرحی در دهه گذشته صنعت خودرو ایران سابقه نداشته و اراده‌ای دراین‌خصوص وجود نداشته است و ارائه آن توسط شرکت ایران‌خودرو گامی مثبت در جهت کسب رضایتمندی مشتریان است.

او گفت: که با اقدام راهبرد کلیدی ایران‌خودرو مانع تولید خودرو ناقص شده و با افزایش تیراژ تولید در هر ۳۰ ثانیه یک خودرو به تولید رسیده است. سال ۱۴۰۱ را با تعداد ۶۲۵۰۰ خودرو ناقص شروع کردیم و در حاضر تعداد خودروهای ناقص به ۲۲ هزار رسیده است و تا پایان مردادماه امیدواریم عدد به صفر برسد.

او در ادامه نشست خبری از رونمایی تارای تمام برقی تا پایان سال خبر داد و گفت: ساخت و توسعه خودروهای برقی مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارائه سوبسیدهایی است که در ایران وجود ندارد و در صورت تأمین زیرساخت‌ها تولید انبوه آن آغاز می‌شود. ‌

قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین گفت: علاوه بر تولید خودرو برقی، تولید خودروهای هیبریدی را نیز در نظر داریم و از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ وارد بازار خواهد شد. طی توافق انجام شده تولید خودروهای هیبریدی در یکی از زیرمجموعه ایران‌خودرو انجام می‌پذیرد و هدف اول تولید انبوه خودرو هیبریدی است که به کاهش مصرف ۱۰ درصدی سوخت منجر خواهد شد.

پورمجیب در خصوص مشکلاتی و انتقادات عنوان شده در رونمایی از کراس‌اوور ملی ری گفت: رونمایی از خودرو در این مرحله اتفاق عجیبی نیست و البته کاستی‌هایی وجود داشته و انتقادها بجا هستند اما بازتاب بد نداشته است.

منبع: خودروبانک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها