|
کدخبر: 263939

واردات خودرو وارد فاز جدید می شود!

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: برای نهایی شدن آیین‌نامه واردات خودرو، قرار شد وزارت صمت از سوی دولت با کمیسیون صنایع مشورت بگیرد و احتمالا تا آخر خردادماه نهایی می‌شود.

خودرو واردات خودرو وارد فاز جدید می شود!

علی جدی درباره تعیین تکلیف آیین‌نامه واردات خودرو اظهار کرد: هنوز آیین‌نامه‌ واردات خودرو نهایی نشده و قرار است، وزارت صمت از سوی دولت با کمیسیون صنایع مشورت بگیرند و تا آخر خردادماه این قضیه تعیین تکیف می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه درباره تخصصی ارز وارداتی گوشی اپل به خودرو گفت: این دو موضوع به هم ارتباطی ندارند و ارز موبایل به خودرو اختصاص نمی‌یابد. ارز موبایل قبلا آزاد بوده و الان هم آزاد است، خودرو هم به همین صورت. در واقع هنوز آیین‌نامه واردات خودرو تعیین تکلیف نشده است و بحث موبایل همچنان در حال ثبت سفارش است، بنابراین رقم ارز آن با خودرو قابل مقایسه نیست.

جدی تاکید کرد: متاسفانه اطلاعات غلطی درباره واردات خودرو داده می‌شود، براساس جلسه‌ای که ما با وزیر صمت داشتیم، قرار نیست که قیمت خودرو سقفی داشته باشد منتهی برای خودروهای اختصاصی مزیت بیشتری برای تعرفه واردات در نظر می‌گیرند.

این نماینده مجلس درباره سامانه فروش یکپارچه خودرو گفت: راه اندازی این سامانه را خود وزیر انجام داده و پیگیر این موضوع هستند، بنابراین در کمیسیون صنایع وارد این قضیه نشده‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره طرح تحقیق و نفحص مجلس از خودروسازان تصریح کرد: گزارش تحقیق و تفحص مجلس در این‌باره نهایی شده که قرار است به صحن مجلس بیاید. در آن صورت می‌توان اطلاعات آن را علنی کرد اما تا قبل از آن نمی‌توانیم این اطلاعات را علنی کنیم.

منبع: ایلنا

ارسال نظر