|
کدخبر: 257245

سوزوکی گرندویتارا جدید را ببینید + قیمت به پول ایران

سوزوکی اعلام کرده که دوباره تولید ویتارا همان اسکودو را پس از یک وقفه آغاز کرده است. در حالی که سوزوکی ویتارا جدید مقداری بروزرسانی شده، ولی ظاهر آن مشابه با نسخه قبلی باقی مانده است. این سوزوکی ویتارا دارای یک موتور هیبریدی بوده که به محبوب تر شدن آن در بازارهای جهانی به خصوص اروپا کمک می کند.

خودرو سوزوکی گرندویتارا جدید را ببینید + قیمت به پول ایران

نسل چهارم سوزوکی ویتارا از سال ۲۰۱۴ در حال عرضه به بازارهای جهانی بوده و از آن سال تا به امروز بروزرسانی های مهمی در آن صورت گرفته است. در سال ۲۰۱۸ یک فیس لیفت ساده روی سوزوکی ویتارا اعمال شده که به موجب آن پیشرانه های توربوشارژ مدرن تری برای این خودرو نصب شد. سپس در سال ۲۰۲۰ سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی نیز به پیشرانه این خودرو اضافه شد. حال برای مدل ۲۰۲۲ سیستم تمام هیبریدی ۱۴۰ ولتی روی سوزوکی ویتارا نصب شده که قرار است در کنار مدل هیبریدی به فروش برسد.

سوزوکی-ویتارا--2

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲ از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی DualJet چهار سیلندر بهره گرفته که قادر به تولید ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۲ نیوتن متر گشتاور است. در کنار آن یک موتور الکتریکی ۳۳ اسب بخاری با ۶۰ نیوتن متر گشتاور نیز نصب شده است. در بازار اروپا این سیستم هیبریدی روی هم رفته ۱۱۶ اسب بخار قدرت تولید می کند که کمتر از ۱۲۹ اسب بخار قدرت مدل هیبریدی ملایم با پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو جت است.

سوزوکی-ویتارا-3

نسخه هیبریدی سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲ قادر است طی ۱۲.۷ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت قابل پیمایش آن ۱۷۹ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ولی مدل ۱.۴ لیتری دارای سیستم هیبریدی ملایم طی ۹.۷ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسید و نهایت سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

سوزوکی-ویتارا-4

نیروی تولیدی پیشرانه هیبریدی ویتارا ۲۰۲۲ توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با پدال های تعویض دنده در پشت فرمان به هر چهار چرخ منتقل می شود. این خودرو دارای سیستم تمام چرخ محرک AllGrip سوزوکی بوده که عملکرد خوبی در جیمنی از خود نشان داده است. این سیستم تمام چرخ محرک دارای مد های Auto، اسپرت، برف و Lock بوده که قابلیت های آفرود بسیار خوبی را برای سوزوکی ویتارا در مقایسه با سایر خودروهای هم کلاس برای این خودرو رقم زده است. البته در برخی بازارهای جهانی سوزوکی ویتارا با سیستم انتقال قدرت جلو محرک عرضه می شود.

سوزوکی-ویتارا-6

باتری ۶ آمپر ساعتی نصب شده برای نسخه هیبریدی بزرگتر از باتری نسخه مجهز به سیستم هیبریدی ملایم بوده. این باتری در زیر فضای بار نصب شده که مقداری از حجم این قسمت کاسته است. سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲ هیبریدی در شرایطی می تواند به صورت تمام الکتریکی و بدون دخالت موتور بنزینی فعالیت کند. این شرایط شامل زمان کاهش سرعت و همچنین در حین حرکت به صورت دنده عقب است. سوزوکی اظهار کرده که ویتارا هیبریدی ۲۰۲۲ در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی ۵.۱ لیتر بنزین مصرف می کند.

قیمت سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲

سوزوکی ویتارا هیبریدی هم اکنون در ژاپن تنها در یک نسخه به بازار عرضه می شود که قیمتی معادل ۲۳ هزار دلار تقریبا معادل ۶۵۰ میلیون تومان داشته و تجهیزات استاندارد متعددی مانند سیستم ایمنی و کمکی راننده ADAS روی آن به صورت استاندارد نصب شده است. نسخه هیبریدی ملایم سوزوکی ویتارا هم در بازار اروپا قیمتی معادل ۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار دارد.

منبع: خودرونویس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها