|
کدخبر: 240634

بازار خودرو چشم انتظار نتیجه مذاکرات + جدول

امروز ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ و با شروع مرحله سوم دور هشتم مذاکرات احیای برجام پرتیراژهای ایران خودرو ترمز رشد قیمت را کشیدند و در بازار بدون تغییر قیمت گذاری شدند.

خودرو بازار خودرو چشم انتظار نتیجه مذاکرات + جدول

ایران خودرویی ها امروز در حالی در بازار شکل ثبات به خود گرفتند که روز گذشته بازار محصولات این شرکت با رشد در بازار قیمت گذاری شد.

استپ قیمت در بازار خودرو در حالی رقم خودرو که امروز نرخ دلار افتی بیش از ۵۰۰ تومان در بازار داشت و با این شرایط انتظار می رفت تا با تدوام کاهشی شدن نرخ دلار و شروع مذکرات احیای برجام شاهد کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار باشیم. از سوی دیگر با توجه به اینکه زمان پایان این دوره از مذاکرات و نتایج این احیای مذاکرات برجام نامشخص است فعالان بازار خودرو معتقدند که روند ثبات قیمت خودرو طی چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که با توجه به اینکه بازار خودرو با نوسان قیمت گذاری می شود، عرضه و تقاضا در بازار همچنان در پایین حد خود قرار دارد و این امر موجب شده تا نه خریداری تمایلی برای عرضه در بازار داشته باشد و نه فروشنده وارد بازار شود.

قیمت های جدید محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، «سمند LX با موتورEF۷» و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» در بازار بدون تغییر قیمت ۲۶۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد و تیپ ۵ و مدل صندوق دار این خانواده نیز که دیروز رشد ۱۰ و ۱۱ میلیون تومان در بازار داشتند، امروز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند و با این شرایط قیمت «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» در بازار به ۳۱۷ میلیون تومان رسید و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» نیز در بازار ۳۱۳ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «دنا معمولی» بدون تغییر در بازار ۳۵۳ میلیونی شد و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» نیز در بازار ۴۹۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

با توجه به رصد بازار «رانا پلاس» هم امروز بدون تغییر در بازار ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر در میان خانواده سمند نیز امروز «سمند LX با موتورEF۷» در بازار بدون تغییر در بازار ۲۸۴ میلیون تومانی شد، «سمند سورن پلاس» نیز در بازار ۳۱۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد و تغییر قیمتی نداشت.

قیمت-خودرو-ایران-خودرو

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها