|
کدخبر: 232364

بازار خودرو متحول خواهد شد؟

دو خودروساز بزرگ کشور از افزایش تجاری‌سازی خودروهای ناقص، تکمیل و تحویل آن‌ها به مشتریان تا پایان امسال خبر دادند.

مجید باقری قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور خدمات فروش و پس از فروش بیان کرد: با افزایش تامین قطعات، خودروهای ناقص این خودروسازی به ۲۰ هزار دستگاه تا پایان سال کاهش می‌یابد.

وی افزود: گروه خودروسازی سایپا حدود ۷۲ هزار خودروی ناقص دارد که بر اساس طرح آغاز شده از ۱۵ دی ۴۵ هزار خودروی ناقص و تولید روز تا پایان این ماه تجاری سازی و تحویل مشتریان می‌شود.

باقری گفت: با اقدامات انجام شده علاوه بر تمکیل خودروی خط تولید روزانه، خودروهای ناقص سایپا تا پایان سال به ۲۰ هزار دستگاه کاهش می‌یابد.

بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو هم بیان داشتند: هم اکنون ۹۵ هزار دستگاه خودروی ناقص به واسطه کمبود قطعه در این خودروسازی داریم که تا پایان امسال با تکمیل و تجاری سازی ۵۰ هزار دستگاه از این میزان، تعداد خودروهای ناقص ایران خودرو به ۴۵ هزار دستگاه کاهش می‌یابد.

وی افزود: هم اکنون در کنار حفظ روند افزایشی تولید، خودروهای دارای کسری قطعه در حال تکمیل و عرضه است و بر همین اساس تا پایان سال بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو تجاری‌سازی و عرضه خواهد شد یعنی به طور میانگین ماهانه بیش از ۵۵ هزار دستگاه خودرو وارد بازار خواهد شد.

رحمانی گفت: تکمیل و تجاری سازی خودروها در کنار افزایش تولید، روند ثابتی گرفته طوری که در دو روز تعطیل هفته گذشته، چهار هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو تکمیل و تجاری سازی شده است.

باید دید با افزایش تولید در هر دو خودرو ساز بزرگ کشور و افزایش عرضه محصولات، این امر منجر به کاهش قیمت در بازار آزاد خودرو که با کمبود مواجه است می گردد یا خیر؟

منبع: تحریریه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها