|
کدخبر: 223043

سایه سنگین دلار بر سر بازار خودرو / افزایش قیمت در راه است؟

به اعتقاد فروشندگان خودرو افزایش قیمت دلار و کاهش عرضه خودرو عاملی شده تا همه دست از کار کشیده و منتظر ثبات قیمتها باشند. نه کسی ماشین می فروشد و نه کسی ماشین می خرد.

خودرو سایه سنگین دلار بر سر بازار خودرو / افزایش قیمت در راه است؟

همزمان با روند صعودی قیمت دلار در بازار خودرو نیز معاملات متوقف شده و اکثر فروشندگان رقم‌های بالایی را برای فروش خودروها اعلام می‌کنند. علاوه بر این خریداران هم با مشاهده این افزایش قیمت‌ها دست از خرید کشیدند تا ثبات قیمت‌ها در بازار حاکم شود.

نکته قابل تامل اینجاست خودروسازان هم که هنوز مجوز افزایش قیمت محصولات خود را دریافت نکرده‌اند روند غلط کاهش عرضه محصولات به بازار را ادامه داشته و همین موضوع عاملی شده تا افزایش قیمت ها در بازار خودرو حاکم شود.

به اعتقاد فروشندگان خودرو در دو روز گذشته افزایش قیمت دلار عاملی شده تا همه دست از کار کشیده و منتظر ثبات قیمتها باشند. نه کسی ماشین می فروشد و نه کسی ماشین می خرد.

البته نکته اینجاست در شرایط فعلی آیا مردم نسبت به خرید خودرو اقدام کنند یا نه؛ فعالان بازار می‌گویند آن دسته از فروشندگانی که نیاز ضروری به فروش خودرو دارند به دنبال مشتری هستند اما در کنار این موضوع خریداران منتظر ثبات قیمت‌ها بوده و دست از خرید کشیده‌اند.

برخی می‌گویند در شرایط فعلی قدرت چانه زنی خریدار برای خرید خودرو افزایش پیدا می‌کند اما برخی دیگر می‌گویند قیمت‌های اعلامی خودرو روند افزایشی داشته به نحوی که خرید محصولات با این قیمت‌ها منطقی نیست.

تعدادی از فروشندگان خودروهای خود را نگه داشته تا شاهد افزایش قیمت بیشتری باشند مصرف کنندگان نیز با مشاهده قیمت‌های کاذب ترجیح می‌دهند خریدی نداشته باشند . در مجموع بازار خودرو طی هفته های اخیر شاهد بلاتکلیفی شدیدی است. همه مردد در خرید هستند و منتظرند قیمت‌های جدید خودرو اعلام شود تا واکنش بازار نسبت به این موضوع مشخص شود.

در بازار امروز خرید و فروش خودرو پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۷۲ میلیون تومان، پژو پارس سال ۲۷۸ میلیون تومان، دنا ۳۴۵ میلیون تومان، ساینا دنده‌ای ۱۸۰ میلیون تومان، رانا پلاس ۲۶۵ میلیون تومان و سمند ال ایکس ۲۴۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین تیبا دو با قیمت ۱۷۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو با قیمت ۲۶۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۳۰۳ میلیون تومان، سمند ای اف سون ۲۶۰ میلیون تومان، دنا توربو پلاس دنده‌ای ۴۴۵ میلیون تومان و رانا ال ایکس ۲۴۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

منبع: تسنیم
  • سپیده ارسالی در

    هنوزم خودرو ارزونه دیگه تیبا ۱۷۰ تومن بازم ارزونه والا

  • محسن ارسالی در

    آقای وزیر دوهفته تموم شد اتفاقی نیافتاد البته عذر میخوام افتاد وضع خرابتر شد . د وسال هم خواهد گذشت و چشم بهم بگذارید دو دوره چهار ساله هم می گذرد و فقط وضع از ا ین که هست خرابتر خواهد شد. و در آخر با ی اد از تحریمهای ظالمانه همه چیز تقصیر شیط ان بزرگ خواهد بود و تمام

ارسال نظر