|
کدخبر: 216591

علت افزایش نرخ خودرو در بازار امروز + جدیدترین قیمت ها

​محصولات سایپا امروز شکل صعودی در بازار به خود گرفتند و با رشد ۱ تا ۴ میلیون تومان در بازار عرضه شدند.

رصد بازار نشان می دهد که بازار خودرو اولین روز هفته جاری را با رشد قیمت آغاز کرد، رشد قیمتی که عامل اصلی آن به افزایش نرخ دلار باز می گردد؛ امروز نرخ دلار در بازار به ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و موجب شد تا هم راستا با دلار، بازار خودرو هم رشد قیمت را تجربه کند.

رشد قیمت خودرو در بازار در حالی ثبت شد که فعالان بازار خودرو در کنار نرخ دلار، کمبود عرضه را یکی دیگر از عوامل اصلی افزایش قیمت خودرو عنوان می کردند. عاملی که تصور می شد با برداشتن فک سند خودروهای در رهن از نیمه هفته گذشته تا حدودی کمرنگ شود، اما رشد عجیب قیمت دلار موجب شد تا بازار نتواند روی آرامش به خود گیرد و فک رهن هم نتوانست بازار خودرو را آرام کند.

از سوی دیگر دستور رییس جمهور به خودروسازان مبنی بر توقف افزایش قیمت خودرو نیز موجب شد تا هرچند قیمت جدید خودروها از سایت خودروسازان برداشته شد، اما بازار روند خود را ادامه داد و شکل افزایشی خود را حفظ کرد و این امر موجب شد تا بازار سمت و سوی خود را در هفته جاری حفظ کند.

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد. رصد بازار نشان دهنده آن است که محصولات سایپا امروز رشد یک تا چهار میلیون تومانی در بازار داشته اند

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که قیمت «شاهین» که هفته گذشته افزایش پی در پی داشته امروز بدون تغییر و با قیمت ۳۴۲ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

«تیبا صندوقدار» هم امروز رشد ۴ میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۱۶۵ میلیون تومان رسید. «تیبا ۲ معمولی» هم امروز رشد دو میلیون تومانی داشت و در بازار ۱۷۵ میلیون تومان قیمت خورد. «ساینا» هم امروز تداوم رشد خود را حفظ کرد و با رشد سه میلیون تومانی را تجربه کرد و در بازار ۱۷۵ میلیون تومان قیمت خورد.خودرو+جدول

اما با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «کوییک معمولی» هم امروز رشد ۴ میلیونی داشت و امروز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. «کوییکR» هم امروز رشد یک میلیون تومانی در بازار داشت و قیمت آن به ۱۸۶ میلیون رسید.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها