|
کدخبر: 186408

پژو از این تاریخ خودروی بنزینی نمی‌سازد!

پژو برنامه‌های خود برای الکتریکی کردن تمامی محصولاتش در اروپا تا ۴ سال آینده را اعلام کرد. انتظار می‌رود میزان الکتریکی سازی سبد محصولات این برند فرانسوی از ۷۰ درصد در سال جاری به ۸۵ درصد تا سال ۲۰۲۳ رسیده و تا سال ۲۰۲۵ نیز به‌طور کامل عملیاتی شود.

خودرو  پژو از این تاریخ خودروی بنزینی نمی‌سازد!

البته این به معنی توقف عرضه پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی نخواهد بود. به عنوان بخشی از استراتژی “قدرت انتخاب”، این شرکت نسخه‌های پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی تمامی محصولات درون‌سوز خود را ارائه خواهد نمود.

لیندا جکسون مدیرعامل پژو گفته که نتیجه فروش محصولات الکتریکی شده این برند در اروپا عالی بوده است. او همچنین خاطرنشان ساخته هدف پژو برای بازارهای بین‌المللی استفاده از سبد محصولات الکتریکی شده است تا به عنوان یک برند خلاق و پریمیوم متمایز شود.

سبد محصولات کنونی پژو شامل نسخه‌های پلاگین هیبریدی کراس اوور ۳۰۰۸ فیس لیفت، سدان و استیشن ۵۰۸ می‌باشد. این خودروها به‌صورت هیبریدی با یک پیشرانه الکتریکی و طراحی دیفرانسیل جلو و نسخه هیبرید ۴ با دو پیشرانه الکتریکی و طراحی چهار چرخ محرک در دسترس هستند.

جدیدترین عضو خانواده محصولات الکتریکی شده پژو نسل جدید ۳۰۸ هاچبک و استیشن است که از همان زمان عرضه به‌صورت پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود. قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودرو در دو قدرت متفاوت قابل انتخاب بوده و البته همین مجموعه در نسل جدید اوپل آسترا و کراس اوور کامپکت دی اس ۴ نیز دیده می‌شود.

اما پژو در بحث محصولات تمام الکتریکی سوپرمینی ۲۰۸ و شاسی‌بلند ۲۰۰۸ را عرضه می‌کند. این خودروها از پلتفرم مشترک eCMP برخوردار هستند، پلتفرمی که در دیگر برندهای استلانتیس همچون اوپل، دی اس و سیتروئن نیز بکار گرفته می‌شود.

فرانسوی‌ها همچنین در حال عرضه نسخه‌های تمام الکتریکی تمامی محصولات تجاری خود شامل پژو پارنتر، اکسپرت و باکسر الکتریکی هستند.

به این ترتیب تنها محصولات غیر الکتریکی پژو مدل شهری ۱۰۸، سدان قدیمی ۳۰۱ و شاسی‌بلند هفت‌نفره ۵۰۰۸ هستند که این آخری شاید در آینده با همان قوای محرکه پلاگین هیبریدی ۳۰۰۸ و ۵۰۸ استفاده کند.

 

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها